Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Koffiemaker Nespresso heeft in Zwitserland zijn derde fabriek geopend. Daarmee wil het voldoen aan de vraag van de Amerikaanse markt, waar het Zwitserse koffiemerk snel aan het groeien is.

Investering van 300 miljoen

De nieuwe productielocatie kostte zowat 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro), waarmee het totaal bedrag aan investeringen in productie voor Nespresso sinds 2002 uitkomt op 1,1 miljard Zwitserse frank (1 miljard euro). In 2002 en 2008 opende Nestlé ook al productielijnen voor Nespresso.

 

Nestlé hoopt dankzij de nieuwe fabriek de omzet van het merk te verdubbelen, vooral door verder te groeien in Noord-Amerika. Vorig jaar had Nespresso daar een omzet van 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro). In totaal haalde Nespresso een jaaromzet van ongeveer vijf miljard Zwitserse frank (4,6 miljard euro).

 

In Noord-Amerika zijn capsules en koffiepads goed voor bijna 40% van de totale koffiemarkt, maar de premium-markt wordt er gedomineerd door Green Mountain Coffee van Keurig. Nestlé hoopt die trend te doorbreken met een aangepast aanbod voor de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top