Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Koffiemaker Nespresso heeft in Zwitserland zijn derde fabriek geopend. Daarmee wil het voldoen aan de vraag van de Amerikaanse markt, waar het Zwitserse koffiemerk snel aan het groeien is.

Investering van 300 miljoen

De nieuwe productielocatie kostte zowat 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro), waarmee het totaal bedrag aan investeringen in productie voor Nespresso sinds 2002 uitkomt op 1,1 miljard Zwitserse frank (1 miljard euro). In 2002 en 2008 opende Nestlé ook al productielijnen voor Nespresso.

 

Nestlé hoopt dankzij de nieuwe fabriek de omzet van het merk te verdubbelen, vooral door verder te groeien in Noord-Amerika. Vorig jaar had Nespresso daar een omzet van 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro). In totaal haalde Nespresso een jaaromzet van ongeveer vijf miljard Zwitserse frank (4,6 miljard euro).

 

In Noord-Amerika zijn capsules en koffiepads goed voor bijna 40% van de totale koffiemarkt, maar de premium-markt wordt er gedomineerd door Green Mountain Coffee van Keurig. Nestlé hoopt die trend te doorbreken met een aangepast aanbod voor de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top