Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland | RetailDetail

Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Nespresso opent derde fabriek in Zwitserland

Koffiemaker Nespresso heeft in Zwitserland zijn derde fabriek geopend. Daarmee wil het voldoen aan de vraag van de Amerikaanse markt, waar het Zwitserse koffiemerk snel aan het groeien is.

Investering van 300 miljoen

De nieuwe productielocatie kostte zowat 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro), waarmee het totaal bedrag aan investeringen in productie voor Nespresso sinds 2002 uitkomt op 1,1 miljard Zwitserse frank (1 miljard euro). In 2002 en 2008 opende Nestlé ook al productielijnen voor Nespresso.

 

Nestlé hoopt dankzij de nieuwe fabriek de omzet van het merk te verdubbelen, vooral door verder te groeien in Noord-Amerika. Vorig jaar had Nespresso daar een omzet van 300 miljoen Zwitserse frank (275 miljoen euro). In totaal haalde Nespresso een jaaromzet van ongeveer vijf miljard Zwitserse frank (4,6 miljard euro).

 

In Noord-Amerika zijn capsules en koffiepads goed voor bijna 40% van de totale koffiemarkt, maar de premium-markt wordt er gedomineerd door Green Mountain Coffee van Keurig. Nestlé hoopt die trend te doorbreken met een aangepast aanbod voor de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.