Nespresso opent vijfde Belgische boetiek in Wijnegem Shopping

Nespresso opent vijfde Belgische boetiek in Wijnegem Shopping

Gisteren opende Nespresso zijn vijfde Boutique in ons land, meteen de allereerste in een Belgisch winkelcentrum. Wijnegem Shopping Center kreeg de primeur.

Volgens het stilaan klassieke patroon

De nieuwe Nespresso Boutique is ruim 100 m² groot en is ingericht volgens het inmiddels gekende stramien: een 'tasting area' waar klanten kunnen proeven en koffiespecialisten paraat staan om alle vragen te beantwoorden, een 'Grands Crus'-muur die een mooi overzicht biedt van de 22 Nespresso-koffies in het permanente gamma en de tijdelijke Limited Editions, een 'machinegalerij' en een accessoire-afdeling.

 

Wijnegem kreeg meteen ook een 'Self Selection'-zone, waar clubleden gebruik kunnen maken van de vooruitstrevende Self Selection Service technologie om zelf hun favoriete Grand Cru koffie op een efficiënte wijze te selecteren en af te rekenen door hun Nespresso-sleutelhanger of -Clubkaart tegen het touch screen te houden. En uiteraard is er ook een recyclinghoek waar klanten hun gebruikte capsules kunnen afleveren.

 

Allereerste in winkelcentrum

De nieuwste Boutique is eigenlijk een dubbele primeur: voor het eerst zijn er twee Boutiques in één en dezelfde provincie (eerder opende het premiummerk al een verkooppunt in de Huidevettersstraat) en voor het eerst strijkt Nespresso neer in een Belgisch winkelcentrum.

 

"De keuze voor het Wijnegem Shopping Center is vanzelfsprekend voor onze eerste vaste Nespresso Boutique in een winkelcentrum", zegt Jan Van Damme, Boutique Director van Nespresso Belux. "Het is het grootste winkelcentrum van België en haalde onlangs nog de hoofdprijs in de categorie Beste Belgische Winkelcentrum."

 

"We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe Boutique in Wijnegem in combinatie met onze bestaande Boutique in de Huidevettersstraat, tegemoet zal komen aan de verwachtingen van vele koffiefans. Niet enkel onze klanten uit de regio, maar ook de vele shopping liefhebbers van over heel België die regelmatig afzakken naar Antwerpen, kunnen nu tijdens een dagje winkelen een bezoek brengen aan onze Boutiques", aldus nog Van Damme.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top