Nespresso opent vijfde Belgische boetiek in Wijnegem Shopping | RetailDetail

Nespresso opent vijfde Belgische boetiek in Wijnegem Shopping

Nespresso opent vijfde Belgische boetiek in Wijnegem Shopping

Gisteren opende Nespresso zijn vijfde Boutique in ons land, meteen de allereerste in een Belgisch winkelcentrum. Wijnegem Shopping Center kreeg de primeur.

Volgens het stilaan klassieke patroon

De nieuwe Nespresso Boutique is ruim 100 m² groot en is ingericht volgens het inmiddels gekende stramien: een 'tasting area' waar klanten kunnen proeven en koffiespecialisten paraat staan om alle vragen te beantwoorden, een 'Grands Crus'-muur die een mooi overzicht biedt van de 22 Nespresso-koffies in het permanente gamma en de tijdelijke Limited Editions, een 'machinegalerij' en een accessoire-afdeling.

 

Wijnegem kreeg meteen ook een 'Self Selection'-zone, waar clubleden gebruik kunnen maken van de vooruitstrevende Self Selection Service technologie om zelf hun favoriete Grand Cru koffie op een efficiënte wijze te selecteren en af te rekenen door hun Nespresso-sleutelhanger of -Clubkaart tegen het touch screen te houden. En uiteraard is er ook een recyclinghoek waar klanten hun gebruikte capsules kunnen afleveren.

 

Allereerste in winkelcentrum

De nieuwste Boutique is eigenlijk een dubbele primeur: voor het eerst zijn er twee Boutiques in één en dezelfde provincie (eerder opende het premiummerk al een verkooppunt in de Huidevettersstraat) en voor het eerst strijkt Nespresso neer in een Belgisch winkelcentrum.

 

"De keuze voor het Wijnegem Shopping Center is vanzelfsprekend voor onze eerste vaste Nespresso Boutique in een winkelcentrum", zegt Jan Van Damme, Boutique Director van Nespresso Belux. "Het is het grootste winkelcentrum van België en haalde onlangs nog de hoofdprijs in de categorie Beste Belgische Winkelcentrum."

 

"We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe Boutique in Wijnegem in combinatie met onze bestaande Boutique in de Huidevettersstraat, tegemoet zal komen aan de verwachtingen van vele koffiefans. Niet enkel onze klanten uit de regio, maar ook de vele shopping liefhebbers van over heel België die regelmatig afzakken naar Antwerpen, kunnen nu tijdens een dagje winkelen een bezoek brengen aan onze Boutiques", aldus nog Van Damme.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.