Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top