Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern | RetailDetail

Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.