Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Capri-Sun is geen drankje voor kinderen"

29/06/2017

Voedselwaakhond Foodwatch France heeft aan Coca-Cola European Partners gevraagd om de marketing rond het drankje Capri-Sun niet langer op kinderen te richten. Volgens de organisatie is het drankje immers helemaal niet gezond voor kinderen. 

Nestlé wil 18 miljard euro aandelen terugkopen

29/06/2017

Het Zwitserse Nestlé wil voor 20 miljard Zwitserse frank (18,3 miljard euro) aan eigen aandelen terugkopen. Dat doet het slechts dagen nadat een nieuwe aandeelhouder het bedrijf daartoe aanmoedigde.

Tesco schrapt meer dan 2.000 banen

28/06/2017

Het Britse Tesco heeft aangekondigd dat het ongeveer 2.300 banen gaat schrappen. 1.200 jobs verdwijnen op het hoofdkantoor, terwijl er 1.100 banen sneuvelen bij de klantendienst.

 Aldi legt eerste steen nieuw distributiecentrum

28/06/2017

De werken aan het nieuwe distributiecentrum van Aldi in Turnhout zijn officieel van start gegaan. Aldi investeert vijftig miljoen euro in de nieuwe site, waar een administratieve hoofdzetel en een distributiecentrum van 41.000 m² komen.

Eerste Belgische Burger King geopend

28/06/2017

Vandaag opende in Antwerpen officieel de eerste vestiging van fastfoodketen Burger King. Die zal in België een aantal vestigingen van concurrent Quick overnemen, maar beide ketens blijven wel naast elkaar bestaan.

Voeding op maat: kansen voor retailers

27/06/2017

Wat als je consumenten op maat gesneden voeding kunt serveren waardoor ze gezonder worden? Op deze vraag zijn al de nodige startups gestrand. Ook de Nestlé's, Unilevers en supermarktretailers van deze wereld hebben interesse. 

Back to top