Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

Nieuwe Carrefour Market Maaseik mengt lokaal en modern

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

In Maaseik zag vandaag een volledig vernieuwde Carrefour Market het daglicht. De supermarkt is sterk gerenoveerd, met onder meer een opvallende moderne inrichting en een uitgebreid winkelaanbod. Er ging dan ook een investering van 500.000 euro door de Groep Cretskens (eigenaar en zaakvoerder) mee gepaard.

Modern met lokale verankering

De inrichting van de vernieuwde Carrefour Market wil niet het minst trendy zijn. Zo is er geinvesteerd in een mooi ingerichte parfumerie-afdeling, installaties om bewaarwijnen in te laten rijpen, een green shop en self-service fruitpersen voor vers fruitsap. Ook is er vast een kok in dienst en wordt de hele dag door ter plaatse brood afgebakken.

 

Met al deze snufjes hoopt de Carrefour Market van Maaseik uit te groeien tot « de beste supermarkt uit de streek », aldus uitbaatster Suzy Cretskens. Dat wil ze bereiken met een sterk verruimd aanbod dat ook rekening houdt met de internationale vraag van de regio. Er is bijvoorbeeld een hoekje met exotische kruiden en specerijen. Interessant voor de lokale inbedding zijn ook de televisieschermen waarop lokale verenigingen en organisaties in de winkel aankondigingen kunnen doen.

Online shopping

De Carrefour Market in Maaseik is ook de eerste in Limburg die online shopping toelaat. De supermarkt is uitgerust met een afhaalpunt voor wie zijn boodschappen via de website Carrefour.eu bestelt. Voor de online shoppers is aan de rechterzijde van het gebouw een aparte toegangsdeur en een speciale kassa voorzien.

 

Carrefour wil het online boodschappen doen sterk stimuleren in België. Wekelijks worden volgens Belgisch topman Gerard Lavinay supermarkten uitgerust met een dergelijk afhaalpunt. Het is de bedoeling dat e-shopping binnenkort vast deel uitmaakt van de winkelbeleving bij Carrefour.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top