Nieuwe eigenaar Iglo wil ook Findus

Nieuwe eigenaar Iglo wil ook Findus

Nomad Holdings, dat onlangs Iglo Foods overnam, voert ook gesprekken om de merken van Findus Europe over te nemen. Dat bedrijf maakt diepvriesmaaltijden en kwam vorig jaar nog in opspraak bij het paardenvleesschandaal.

Groot marktaandeel in Verenigd Koninkrijk

Nomad gaf in een persmededeling toe dat het gesprekken voert met Findus, maar voegt er aan toe dat die nog in een vroeg stadium zijn en dat het nog niet zeker is dat er een deal zal beklonken worden. Als de overname doorgaat, dan heeft Nomad in het Verenigd Koninkrijk een marktaandeel van 45 procent, wat een probleem zou kunnen vormen voor de mededingingsautoriteiten.


Nomad nam in april ook al Iglo over voor een bedrag van 2,6 miljard euro. Als het ook Findus overneemt, dan wordt een bedrijf gevormd dat zowat alle soorten diepgevroren voedsel zal verkopen. De oprichters van Nomad Holdings, ondernemers Noam Gottesman en Martin Franklin, hebben als doel om van Nomad een groot consumentenmerk te maken.

 

Findus werd in 1945 in Zweden opgericht en kwam begin jaren zestig in handen van het Zwitserse Nestlé. Dat verkocht in 2000 het Europese deel van het bedrijf, maar behield wel het Zwitserse deel. In Italië was Findus al onderdeel van Iglo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top