Nieuwe gedelegeerd bestuurder voor groep Huyghebaert | RetailDetail

Nieuwe gedelegeerd bestuurder voor groep Huyghebaert

Nieuwe gedelegeerd bestuurder voor groep Huyghebaert

Supermarktgroep Huyghebaert heeft bekendgemaakt dat vier familieleden tot de raad van bestuur toetreden. Ook wordt een nieuwe gedelegeerd bestuurder aangesteld, met name Koen Torfs. Hij krijgt de opdracht om op korte termijn een strategisch plan uit te werken voor de Mechelse groep.

Nieuwe generatie in raad van bestuur

Groep Huyghebaert heeft sinds vandaag een nieuwe raad van bestuur: vier nieuwe vertegenwoordigers van de familiale aandeelhouders zullen voortaan in de raad zetelen. Het gaat om Monique Huyghebaert, Evelyne Mathot, Jean-François Thibaut en André Mathot (huidig bestuurder). Hierdoor treden de vierde en vijfde generatie van de familie toe tot het bestuur van de 130-jarige groep.

 

Verder werd ook de benoeming van Koen Torfs als nieuwe gedelegeerd bestuurder bekendgemaakt. Hij volgt Philippe Nowé op, die de groep verlaat. Torfs heeft van de raad van bestuur concreet de opdracht gekregen om een strategisch plan op te stellen, dat zal bestaan uit twee luiken: enerzijds een doorlichting van de organisatie en zijn structuur en anderzijds het formuleren van aanbevelingen voor een verdere “gezondmaking” van het bedrijf.

 

Huyghebaert bedient ruim 400 onafhankelijke winkeliers, waaronder een honderdtal aangesloten Prima-winkels en een vijftigtal Uw Buurtwinkel-vestigingen. Het bedrijf is tevens eigenaar van drie grote cash & carry-winkels die opereren onder de naam Cashwell. Daarnaast zijn er nog eens zowat 250 winkels onder eigen naam klant bij Huyghebaert. Eind februari is de familiale groep overgenomen door investeerder Groep Heylen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.