Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods, de eigenaar van Iglo Group, heeft de activiteiten van de Findus Group in Europa en Scandinavië overgenomen. Daarmee wordt Nomad Foods in één klap het grootste bedrijf in diepvriesproducten in Europa.

"Forse schaalvergroting"

Dankzij de overname bekleedt Nomad Foods de nummer 1-positie in zijn sector in België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Portugal. In België is de groep eigenaar van de merken Iglo en Lutosa.


"Het aanvullende karakter van onze footprint en de kracht van onze gecombineerde merken in heel Europa zorgen voor een forse schaalvergroting en het concurrerende aanbod van Nomad Foods. De merken Birds Eye, Iglo en Findus vervulden in de afgelopen decennia sleutelrollen bij het vaststellen van de sector diepvriesproducten. Ons doel op lange termijn is om Nomad Foods te laten groeien tot een wereldwijd voedselbedrijf met marktleidende merken", zegt Stéfan Descheemaeker, CEO van Nomad Foods.


Nomad Foods telt ongeveer 500 miljoen pond (696 miljoen euro) voor de overname van Findus Group. Daardoor krijgt het 6 productielocaties met in totaal 1.500 medewerkers in handen. Nomad heeft wereldwijd 10 fabrieken en stelt 4.500 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top