Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over | RetailDetail

Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods, de eigenaar van Iglo Group, heeft de activiteiten van de Findus Group in Europa en Scandinavië overgenomen. Daarmee wordt Nomad Foods in één klap het grootste bedrijf in diepvriesproducten in Europa.

"Forse schaalvergroting"

Dankzij de overname bekleedt Nomad Foods de nummer 1-positie in zijn sector in België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Portugal. In België is de groep eigenaar van de merken Iglo en Lutosa.


"Het aanvullende karakter van onze footprint en de kracht van onze gecombineerde merken in heel Europa zorgen voor een forse schaalvergroting en het concurrerende aanbod van Nomad Foods. De merken Birds Eye, Iglo en Findus vervulden in de afgelopen decennia sleutelrollen bij het vaststellen van de sector diepvriesproducten. Ons doel op lange termijn is om Nomad Foods te laten groeien tot een wereldwijd voedselbedrijf met marktleidende merken", zegt Stéfan Descheemaeker, CEO van Nomad Foods.


Nomad Foods telt ongeveer 500 miljoen pond (696 miljoen euro) voor de overname van Findus Group. Daardoor krijgt het 6 productielocaties met in totaal 1.500 medewerkers in handen. Nomad heeft wereldwijd 10 fabrieken en stelt 4.500 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.