Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods neemt Europese activiteiten Findus Group over

Nomad Foods, de eigenaar van Iglo Group, heeft de activiteiten van de Findus Group in Europa en Scandinavië overgenomen. Daarmee wordt Nomad Foods in één klap het grootste bedrijf in diepvriesproducten in Europa.

"Forse schaalvergroting"

Dankzij de overname bekleedt Nomad Foods de nummer 1-positie in zijn sector in België, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Portugal. In België is de groep eigenaar van de merken Iglo en Lutosa.


"Het aanvullende karakter van onze footprint en de kracht van onze gecombineerde merken in heel Europa zorgen voor een forse schaalvergroting en het concurrerende aanbod van Nomad Foods. De merken Birds Eye, Iglo en Findus vervulden in de afgelopen decennia sleutelrollen bij het vaststellen van de sector diepvriesproducten. Ons doel op lange termijn is om Nomad Foods te laten groeien tot een wereldwijd voedselbedrijf met marktleidende merken", zegt Stéfan Descheemaeker, CEO van Nomad Foods.


Nomad Foods telt ongeveer 500 miljoen pond (696 miljoen euro) voor de overname van Findus Group. Daardoor krijgt het 6 productielocaties met in totaal 1.500 medewerkers in handen. Nomad heeft wereldwijd 10 fabrieken en stelt 4.500 mensen tewerk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top