Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

De Amerikaanse softdrinkreus Coca-Cola heeft betere resultaten dan verwacht kunnen voorleggen, dankzij een stijgende verkoop in Noord-Amerika in het vierde kwartaal.

Kosten besparen

Aangezien de omzet van Noord-Amerika goed is voor ongeveer de helft van de wereldwijde verkoop, zijn de behaalde resultaten erg belangrijk voor Coca-Cola. De voorgaande drie kwartalen was op die thuismarkt enkel sprake van een daling of een status quo, nu steeg de omzet met 2 procent naar 5,37 miljard dollar (meer dan vijf miljard euro). De stijging in omzet kwam er vooral omwille van een prijsstijging van gemiddeld vier procent. 

 

De totale omzet daalde dan wel met 1,5 procent naar 10,9 miljard dollar (9,6 miljard euro), toch was dat beter dan door analisten verwacht werd. Ook de winst was met 44 cent per aandeel hoger dan de verwachte 42 cent per aandeel.

 

Die goede resultaten zijn te danken aan de inspanning van CEO Muhtar Kent, die de kosten probeert te verlagen en inzet op de verkoop van dranken in de duurdere segmenten. Hij wil de jaarlijkse kosten met maar liefst 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) terugdringen, om zo de tragere groei tegen te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top