Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

De Amerikaanse softdrinkreus Coca-Cola heeft betere resultaten dan verwacht kunnen voorleggen, dankzij een stijgende verkoop in Noord-Amerika in het vierde kwartaal.

Kosten besparen

Aangezien de omzet van Noord-Amerika goed is voor ongeveer de helft van de wereldwijde verkoop, zijn de behaalde resultaten erg belangrijk voor Coca-Cola. De voorgaande drie kwartalen was op die thuismarkt enkel sprake van een daling of een status quo, nu steeg de omzet met 2 procent naar 5,37 miljard dollar (meer dan vijf miljard euro). De stijging in omzet kwam er vooral omwille van een prijsstijging van gemiddeld vier procent. 

 

De totale omzet daalde dan wel met 1,5 procent naar 10,9 miljard dollar (9,6 miljard euro), toch was dat beter dan door analisten verwacht werd. Ook de winst was met 44 cent per aandeel hoger dan de verwachte 42 cent per aandeel.

 

Die goede resultaten zijn te danken aan de inspanning van CEO Muhtar Kent, die de kosten probeert te verlagen en inzet op de verkoop van dranken in de duurdere segmenten. Hij wil de jaarlijkse kosten met maar liefst 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) terugdringen, om zo de tragere groei tegen te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top