Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

De Amerikaanse softdrinkreus Coca-Cola heeft betere resultaten dan verwacht kunnen voorleggen, dankzij een stijgende verkoop in Noord-Amerika in het vierde kwartaal.

Kosten besparen

Aangezien de omzet van Noord-Amerika goed is voor ongeveer de helft van de wereldwijde verkoop, zijn de behaalde resultaten erg belangrijk voor Coca-Cola. De voorgaande drie kwartalen was op die thuismarkt enkel sprake van een daling of een status quo, nu steeg de omzet met 2 procent naar 5,37 miljard dollar (meer dan vijf miljard euro). De stijging in omzet kwam er vooral omwille van een prijsstijging van gemiddeld vier procent. 

 

De totale omzet daalde dan wel met 1,5 procent naar 10,9 miljard dollar (9,6 miljard euro), toch was dat beter dan door analisten verwacht werd. Ook de winst was met 44 cent per aandeel hoger dan de verwachte 42 cent per aandeel.

 

Die goede resultaten zijn te danken aan de inspanning van CEO Muhtar Kent, die de kosten probeert te verlagen en inzet op de verkoop van dranken in de duurdere segmenten. Hij wil de jaarlijkse kosten met maar liefst 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) terugdringen, om zo de tragere groei tegen te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Back to top