Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Tags: