Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top