Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top