Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top