Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten | RetailDetail

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Nutella op zoek naar de Belgische ontbijtgewoonten

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Het overbekende pastamerk Nutella trekt op onderzoek uit naar de ontbijtgewoonten van de consument. Met “The Breakfast Expert Tour” gaat de hazelnootpastaproducent op missie om de klanten te bevragen naar hun manier van ontbijten, maar ook om ze te overtuigen de belangrijkste maaltijd van de dag gezonder te nuttigen.

 

Het initiatief dient als Nutella’s ‘brand activation’ voor 2011. Op uiteenlopende plaatsen poot Nutella een tijdelijke stand neer waar ouders en hun kinderen een enquête kunnen invullen, vragen kunnen stellen aan een voedingsdeskundige en kijken en kunnen luisteren naar een korte, educatieve presentatie over een evenwichtig ontbijt en het belang ervan.

 

Om mensen naar de stand te lokken, maar ook om ze te bedanken voor hun deelname, krijgen consumenten een sample van de smeerpasta mee. “De traditionele mass sampling van de kleine Nutella-potjes van 30g is in dit concept herleid tot ‘eerste contact’: ze is een ‘call-to-action’ die de doelgroep naar de stand moet trekken”, licht Wim Voss van NewWorld, het agentschap dat het project heeft uitgewerkt, toe. Met de ‘Tour’ hoopt Nutella klanten met andere woorden te engageren door meer te bieden dan louter een traditioneel staaltje.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.