O'Cool nog beschermd tegen schuldeisers tot 21 mei 2013

O'Cool nog beschermd tegen schuldeisers tot 21 mei 2013

Diepvriesketen O'Cool heeft van de rechtbank van koophandel in Gent zes maanden extra bescherming gekregen tegen zijn schuldeisers. Daarmee heeft het huidige management nog tot 21 mei van volgend jaar de tijd om een oplossing te vinden.

Extra bescherming wegens nieuw concept

O'Cool kwam in mei van dit jaar in financiële moeilijkheden en zag zich genoodzaakt bij de rechtbank bescherming aan te vragen tegen zijn schuldeisers. Die bescherming had moeten aflopen op 21 november, maar vorige donderdag vroeg het management een verlenging aan met zes maanden, om voort te kunnen werken aan de broodnodige reorganisatie.


Het bedrijf wil verdergaan in een afgeslankt concept met de nadruk op diepvriesproducten, maar eventueel aangevuld met andere producten. De Gentse handelsrechter is op die vraag ingegaan, waardoor O'Cool nu beschermd is tot 21 mei van volgend jaar.

 

Eind oktober maakte de diepvriesketen bekend dat 25 van haar vestigingen worden verkocht aan twee andere voedingswarenhuizen. Carrefour neemt dertien van die winkels over om ze om tot vormen tot een Carrefour Market. O'Cool heeft nu nog 81 winkels in portefeuille waarvoor het een oplossing zoekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coca-Cola investeert 1,9 miljoen euro in Anderlecht

22/02/2017

Coca-Cola gaat 1,9 miljoen euro investeren in het innovatiecentrum in Anderlecht. Dat krijgt een volledig nieuwe productielijn, waar nieuwe dranken op kleine schaal zullen worden geproduceerd.

10% groenten en fruit te lelijk voor de winkel

22/02/2017

Vlaamse boeren krijgen ongeveer 10% van hun groenten en fruit niet verkocht, omdat ze niet voldoen aan de visuele eisen van de Europese Unie. Het gaat daarbij over producten die bijvoorbeeld te klein of te krom zijn.

Meir krijgt grootste Panos van Antwerpen

22/02/2017

Op de Meir heeft broodjesketen Panos haar grootste vestiging van Antwerpen geopend. Daarbij werd er gebruik gemaakt van een volledig nieuwe huisstijl. De broodjeszaak biedt plaats aan meer dan 200 bezoekers.

Analyse: Financiële logica bepaalt koers FMCG

21/02/2017

Het afspringen van een deal met Kraft Heinz betekent slechts uitstel van executie voor Unilever. Uiteindelijk gaat het eerder om geld dan om de consument in de FMCG-sector, niemand ontsnapt aan de focus op kosten en marges.

Fairtrade groeit, met dank aan discounters

21/02/2017

Voedingsproducten uit eerlijke handel beleefden in 2016 een opvallend sterk jaar. De opmerkelijke groei is voor een groot deel te danken aan het engagement van discountketens als Lidl, Aldi en Action

McDonald’s lanceert vegetarisch menu

21/02/2017

Fastfoodketen McDonald's wil met vegetariërs een nieuwe markt aanboren en lanceert daarom een aantal producten die kip vervangen door vleesvervangers.

Back to top