O'Cool nog beschermd tegen schuldeisers tot 21 mei 2013 | RetailDetail

O'Cool nog beschermd tegen schuldeisers tot 21 mei 2013

O'Cool nog beschermd tegen schuldeisers tot 21 mei 2013

Diepvriesketen O'Cool heeft van de rechtbank van koophandel in Gent zes maanden extra bescherming gekregen tegen zijn schuldeisers. Daarmee heeft het huidige management nog tot 21 mei van volgend jaar de tijd om een oplossing te vinden.

Extra bescherming wegens nieuw concept

O'Cool kwam in mei van dit jaar in financiële moeilijkheden en zag zich genoodzaakt bij de rechtbank bescherming aan te vragen tegen zijn schuldeisers. Die bescherming had moeten aflopen op 21 november, maar vorige donderdag vroeg het management een verlenging aan met zes maanden, om voort te kunnen werken aan de broodnodige reorganisatie.


Het bedrijf wil verdergaan in een afgeslankt concept met de nadruk op diepvriesproducten, maar eventueel aangevuld met andere producten. De Gentse handelsrechter is op die vraag ingegaan, waardoor O'Cool nu beschermd is tot 21 mei van volgend jaar.

 

Eind oktober maakte de diepvriesketen bekend dat 25 van haar vestigingen worden verkocht aan twee andere voedingswarenhuizen. Carrefour neemt dertien van die winkels over om ze om tot vormen tot een Carrefour Market. O'Cool heeft nu nog 81 winkels in portefeuille waarvoor het een oplossing zoekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.