Omzet Carrefour bijna 4 procent hoger in 2014

Omzet Carrefour bijna 4 procent hoger in 2014

Voor het volledige financiële jaar 2014 is de omzet van de Franse supermarktketen Carrefour met 3,9 procent gestegen. Ook in België was er sprake van een lichte groei, al was de grootste omzetstijging buiten Europa te vinden.

Grootste groei buiten Frankrijk

In het vierde kwartaal van 2014 haalde Carrefour een omzet van 22,6 miljard euro, goed voor een organische groei van 4,1 procent. Op thuismarkt Frankrijk was er sprake van een groei van 1 procent naar 10,54 miljard euro. De andere markten behaalden samen een omzet van 12,06 miljard euro, 6,6 procent meer dan een jaar eerder.


Voor het volledige jaar 2014 kwam de omzet van het bedrijf neer op 84,0 miljard euro. Dat is 3,9 procent meer dan in 2013. In Frankrijk was er met een omzet van 39,67 miljard euro sprake van een omzetgroei van 1,2 procent. Internationaal was de groei met 5,9 procent een stuk groter: daar kwam de jaaromzet uit op 44,33 miljard euro.


België vrij stabiel na daling in 4e kwartaal

 In België daalde de totale omzet in het vierde kwartaal met 1,4 procent, maar was er wel sprake van een kleine vergelijkbare omzetgroei van 0,4 procent. Voor het hele jaar 2014 bleef de omzet in België dan ook vrijwel stabiel, al kon Carrefour wel een vergelijkbare omzetgroei van 1,7 procent laten optekenen.


De sterkste resultaten voor het volledige jaar werden in Brazilië gehaald. Voor wisselkoersen steeg de omzet met 11,5 procent, al bleef daar na de wisselkoersen maar 2,1 procent van over. Toch steeg de vergelijkbare omzet in het Zuid-Amerikaanse land met 8 procent. Die resultaten werden echter voor een stuk teniet gedaan door de mindere cijfers in China, waar de omzet met 2,1 procent daalde en op vergelijkbare basis zelfs met 6,4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau sluit het derde kwartaal af met uitstekende cijfers. Vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank, zeker in China, Japan en Singapore.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die het voor restaurantuitbaters mogelijk maakt om hun klanten eenvoudig op de hoogte te brengen van de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro nieuwe fondsen opgehaald.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top