Omzet Carrefour bijna 4 procent hoger in 2014

Omzet Carrefour bijna 4 procent hoger in 2014

Voor het volledige financiële jaar 2014 is de omzet van de Franse supermarktketen Carrefour met 3,9 procent gestegen. Ook in België was er sprake van een lichte groei, al was de grootste omzetstijging buiten Europa te vinden.

Grootste groei buiten Frankrijk

In het vierde kwartaal van 2014 haalde Carrefour een omzet van 22,6 miljard euro, goed voor een organische groei van 4,1 procent. Op thuismarkt Frankrijk was er sprake van een groei van 1 procent naar 10,54 miljard euro. De andere markten behaalden samen een omzet van 12,06 miljard euro, 6,6 procent meer dan een jaar eerder.


Voor het volledige jaar 2014 kwam de omzet van het bedrijf neer op 84,0 miljard euro. Dat is 3,9 procent meer dan in 2013. In Frankrijk was er met een omzet van 39,67 miljard euro sprake van een omzetgroei van 1,2 procent. Internationaal was de groei met 5,9 procent een stuk groter: daar kwam de jaaromzet uit op 44,33 miljard euro.


België vrij stabiel na daling in 4e kwartaal

 In België daalde de totale omzet in het vierde kwartaal met 1,4 procent, maar was er wel sprake van een kleine vergelijkbare omzetgroei van 0,4 procent. Voor het hele jaar 2014 bleef de omzet in België dan ook vrijwel stabiel, al kon Carrefour wel een vergelijkbare omzetgroei van 1,7 procent laten optekenen.


De sterkste resultaten voor het volledige jaar werden in Brazilië gehaald. Voor wisselkoersen steeg de omzet met 11,5 procent, al bleef daar na de wisselkoersen maar 2,1 procent van over. Toch steeg de vergelijkbare omzet in het Zuid-Amerikaanse land met 8 procent. Die resultaten werden echter voor een stuk teniet gedaan door de mindere cijfers in China, waar de omzet met 2,1 procent daalde en op vergelijkbare basis zelfs met 6,4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top