Omzet Carrefour groeit sterk in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzet Carrefour groeit sterk in eerste kwartaal

Omzet Carrefour groeit sterk in eerste kwartaal

De Franse supermarktketen Carrefour heeft een sterk resultaat kunnen neerzetten in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar. Vooral in Brazilië en op thuismarkt Frankrijk was er sprake van een positief resultaat.

Groei in Latijns-Amerika, terugval China

In de eerste drie maanden van het jaar haalde Carrefour een omzet van 21 miljard euro, een stijging van 6,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. In Frankrijk steeg de vergelijkbare omzet met 2,5 procent, maar vooral in Latijns-Amerika was er grote vooruitgang: daar ging de vergelijkbare omzet de hoogte in met 12,5 procent. In België was er een vergelijkbare omzetgroei van 2,1 procent, in Europa (minus Frankrijk) was dat +0,9 procent.

 

Daarmee konden de resultaten van Azië tenietgedaan worden: daar daalde de vergelijkbare omzet met maar liefst 11,3 procent. Vooral in China kreeg de verkoop flinke klappen (-14,0%): daarmee deed Carrefour het er zelfs slechter dan de door analisten voorspelde 10 procent.

 

Carrefour heeft al aangegeven dat het dit jaar 2,6 miljard euro gaat investeren in het moderniseren van bestaande winkels en het openen van ophaalpunten in Frankrijk. Of er ook een nieuwe strategie komt voor China is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.