Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

De omzet van frisdrankenproducent Coca-Cola is het voorbije kwartaal voor de eerste keer in negen trimesters gestegen. Dat heeft het te danken aan een stijging van 6 procent in Noord-Amerika, de grootste markt voor het bedrijf.

Negatieve invloed wisselkoersen

De totale omzet van Coca-Cola steeg met 1 procent naar 10,7 miljard dollar (net geen tien miljard euro), maar bij stabiele wisselkoersen zou de omzet zelfs met 8 procent gestegen zijn. De regio Noord-Amerika was goed voor 5,1 miljard dollar (4,75 miljard euro) van die omzet, mede dankzij een aantal overnames van kleinere aandelen in andere bedrijven. Zo heeft Coca-Cola 16 procent van Keurig Green Mountain in handen.

 

De nettowinst van het bedrijf kon niet profiteren van die omzetstijging: na wisselkoersen daalde die van 1,62 naar 1,56 miljard dollar (1,4 miljard euro). In Noord-Amerika was er wel sprake van een vergelijkbare groei van 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top