Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

De omzet van frisdrankenproducent Coca-Cola is het voorbije kwartaal voor de eerste keer in negen trimesters gestegen. Dat heeft het te danken aan een stijging van 6 procent in Noord-Amerika, de grootste markt voor het bedrijf.

Negatieve invloed wisselkoersen

De totale omzet van Coca-Cola steeg met 1 procent naar 10,7 miljard dollar (net geen tien miljard euro), maar bij stabiele wisselkoersen zou de omzet zelfs met 8 procent gestegen zijn. De regio Noord-Amerika was goed voor 5,1 miljard dollar (4,75 miljard euro) van die omzet, mede dankzij een aantal overnames van kleinere aandelen in andere bedrijven. Zo heeft Coca-Cola 16 procent van Keurig Green Mountain in handen.

 

De nettowinst van het bedrijf kon niet profiteren van die omzetstijging: na wisselkoersen daalde die van 1,62 naar 1,56 miljard dollar (1,4 miljard euro). In Noord-Amerika was er wel sprake van een vergelijkbare groei van 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dagvers nu ook in Brussel en Gent

24/01/2018

Na Antwerpen maakt de coöperatieve vereniging Dagvers, die gezonde en biologische maaltijden aan huis levert, bekend dat ze voortaan ook in Brussel en Gent actief zal zijn.

Frites Atelier van Sergio Herman wil Europa inpalmen

24/01/2018

De Frites Atelier-keten van kok Sergio Herman blijkt een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De volgende stap moet een uitbreiding naar steden als Barcelona en Berlijn worden.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Back to top