Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika | RetailDetail

Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

Omzet Coca-Cola stijgt dankzij sterke prestatie Noord-Amerika

De omzet van frisdrankenproducent Coca-Cola is het voorbije kwartaal voor de eerste keer in negen trimesters gestegen. Dat heeft het te danken aan een stijging van 6 procent in Noord-Amerika, de grootste markt voor het bedrijf.

Negatieve invloed wisselkoersen

De totale omzet van Coca-Cola steeg met 1 procent naar 10,7 miljard dollar (net geen tien miljard euro), maar bij stabiele wisselkoersen zou de omzet zelfs met 8 procent gestegen zijn. De regio Noord-Amerika was goed voor 5,1 miljard dollar (4,75 miljard euro) van die omzet, mede dankzij een aantal overnames van kleinere aandelen in andere bedrijven. Zo heeft Coca-Cola 16 procent van Keurig Green Mountain in handen.

 

De nettowinst van het bedrijf kon niet profiteren van die omzetstijging: na wisselkoersen daalde die van 1,62 naar 1,56 miljard dollar (1,4 miljard euro). In Noord-Amerika was er wel sprake van een vergelijkbare groei van 10 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.