Omzet Diageo blijft status quo

Omzet Diageo blijft status quo

In de eerste helft van het boekjaar, de zes maanden tot en met 31 december, bleef de netto-omzet van Diageo, één van de grootste drankenproducenten ter wereld, ongeveer gelijk bij een lichte daling van 0,1 procent.

Problemen in VS

De totale omzet kwam zo uit op 5,9 miljard pond (7,82 miljard euro). Dat er in het voorbije half jaar geen groei te bespeuren was voor het bedrijf dat onder andere het bier Guinness en de whisky Johnnie Walker verkoopt, was te wijten aan de slechte resultaten in het eerste kwartaal. Toen daalde de omzet met 1,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het tweede kwartaal was er dan weer sprake van een omzetgroei van 0,7 procent.


Toch is CEO Ivan Menezes voorlopig nog voorzichtig voor de toekomst. Hij wijst daarbij op resultaten in bepaalde opkomende markten, zoals Venezuela, Rusland en Nigeria, die voorlopig beneden de verwachtingen zijn.

 

 

Verlaagde prijzen

Ook in de Verenigde Staten waren de resultaten in de voorbije zes maanden teleurstellend, vanwege een mindere wodka-verkoop. De omzet in de Verenigde Staten daalde met 2 procent. De verkoop in het land is goed voor een derde van de totale verkoop van het bedrijf en het is de meest winstgevende regio.

 

De winst voor het halfjaar kwam uit op 1,31 miljard pond (1,74 miljard euro). Dat is 18 procent minder dan een jaar geleden. Diageo heeft dan ook op bepaalde markten de prijzen moeten verlagen, om overtollige stock verkocht te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top