Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

De Franse kaasgroep Bel (o.a. La Vache Qui Rit) heeft zijn eerste kwartaal afgesloten met een omzetgroei van 7,5% tot 714 miljoen euro. Met dank aan het Midden-Oosten en Amerika, want Europa presteerde zwak tot ronduit slecht.

2,3% organische groei

De +7,5% waar de producent van ook nog Kiri, Leerdammer, Boursin en Babybel mee uitpakt, is grotendeels beïnvloed door gunstige wisselkoerseffecten. Onderliggend bleef er een niet-onaardige groei van +2,3% over, zij het lang niet overal!

 

West-Europa is en blijft de belangrijkste regio voor Bel, met 267 miljoen euro (+2,2%) goed voor een derde van de totale omzet. In Noord- en Oost-Europa heeft de Franse kaasspecialist minder reden tot lachen: de omzet ging er -9,8% op achteruit tot 126 miljoen euro.

 

In de rest van de wereld presteert Bel wel bijzonder mooie groeicijfers: +29,5% in Amerika en de landen rond de Stille Oceaan (intussen al goed voor 116 miljoen euro), +22,7% in het Nabije en het Midden-Oosten (125 miljoen euro) en +11,9% in Afrika (80 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top