Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

De Franse kaasgroep Bel (o.a. La Vache Qui Rit) heeft zijn eerste kwartaal afgesloten met een omzetgroei van 7,5% tot 714 miljoen euro. Met dank aan het Midden-Oosten en Amerika, want Europa presteerde zwak tot ronduit slecht.

2,3% organische groei

De +7,5% waar de producent van ook nog Kiri, Leerdammer, Boursin en Babybel mee uitpakt, is grotendeels beïnvloed door gunstige wisselkoerseffecten. Onderliggend bleef er een niet-onaardige groei van +2,3% over, zij het lang niet overal!

 

West-Europa is en blijft de belangrijkste regio voor Bel, met 267 miljoen euro (+2,2%) goed voor een derde van de totale omzet. In Noord- en Oost-Europa heeft de Franse kaasspecialist minder reden tot lachen: de omzet ging er -9,8% op achteruit tot 126 miljoen euro.

 

In de rest van de wereld presteert Bel wel bijzonder mooie groeicijfers: +29,5% in Amerika en de landen rond de Stille Oceaan (intussen al goed voor 116 miljoen euro), +22,7% in het Nabije en het Midden-Oosten (125 miljoen euro) en +11,9% in Afrika (80 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top