Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

De Franse kaasgroep Bel (o.a. La Vache Qui Rit) heeft zijn eerste kwartaal afgesloten met een omzetgroei van 7,5% tot 714 miljoen euro. Met dank aan het Midden-Oosten en Amerika, want Europa presteerde zwak tot ronduit slecht.

2,3% organische groei

De +7,5% waar de producent van ook nog Kiri, Leerdammer, Boursin en Babybel mee uitpakt, is grotendeels beïnvloed door gunstige wisselkoerseffecten. Onderliggend bleef er een niet-onaardige groei van +2,3% over, zij het lang niet overal!

 

West-Europa is en blijft de belangrijkste regio voor Bel, met 267 miljoen euro (+2,2%) goed voor een derde van de totale omzet. In Noord- en Oost-Europa heeft de Franse kaasspecialist minder reden tot lachen: de omzet ging er -9,8% op achteruit tot 126 miljoen euro.

 

In de rest van de wereld presteert Bel wel bijzonder mooie groeicijfers: +29,5% in Amerika en de landen rond de Stille Oceaan (intussen al goed voor 116 miljoen euro), +22,7% in het Nabije en het Midden-Oosten (125 miljoen euro) en +11,9% in Afrika (80 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top