Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa | RetailDetail

Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

Omzetgroei bij kaasproducent Bel ondanks zwak Europa

De Franse kaasgroep Bel (o.a. La Vache Qui Rit) heeft zijn eerste kwartaal afgesloten met een omzetgroei van 7,5% tot 714 miljoen euro. Met dank aan het Midden-Oosten en Amerika, want Europa presteerde zwak tot ronduit slecht.

2,3% organische groei

De +7,5% waar de producent van ook nog Kiri, Leerdammer, Boursin en Babybel mee uitpakt, is grotendeels beïnvloed door gunstige wisselkoerseffecten. Onderliggend bleef er een niet-onaardige groei van +2,3% over, zij het lang niet overal!

 

West-Europa is en blijft de belangrijkste regio voor Bel, met 267 miljoen euro (+2,2%) goed voor een derde van de totale omzet. In Noord- en Oost-Europa heeft de Franse kaasspecialist minder reden tot lachen: de omzet ging er -9,8% op achteruit tot 126 miljoen euro.

 

In de rest van de wereld presteert Bel wel bijzonder mooie groeicijfers: +29,5% in Amerika en de landen rond de Stille Oceaan (intussen al goed voor 116 miljoen euro), +22,7% in het Nabije en het Midden-Oosten (125 miljoen euro) en +11,9% in Afrika (80 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.