Overname Huyghebaert door Groep Heylen afgeblazen | RetailDetail

Overname Huyghebaert door Groep Heylen afgeblazen

Overname Huyghebaert door Groep Heylen afgeblazen

De in februari aangekondigde overname van supermarktgroep Huyghebaert door investeerdersbevak Groep Heylen gaat op het laatste nippertje toch niet door. Dat laat Groep Heylen vandaag weten, nadat gisteren Huyghebaert zijn raad van bestuur en gedelegeerd bestuurder op eigen initiatief had aangepast. Dit zou volgens de overnemer niet minder dan een boycot van de reeds bereikte overeenkomst zijn geweest.

Groep Heylen is "teleurgesteld"

Op een cruciaal moment is de overname van de buurtsupermarktgroep Huyghebaert volgens Groep Heylen vastgelopen. Het zouden meer bepaald de recentste ingrepen van de huidige familiale aandeelhouders zijn die de geplande overname onmogelijk maken.

 

“Bij een overname zijn er twee sleutelmomenten”, verklaart Wim Heylen. “Eerst is er de ondertekening en dan de technische afhandeling. Op dat laatste moment hebben de aandeelhouders gemeld dat een deel van de overeenkomst niet kon nageleefd worden. Bovendien werd de CEO van de NV Huyghebaert, waarmee wij constructief samenwerkten, door de aandeelhouders eenzijdig vervangen door een crisismanager. Wij begrijpen beide onverwachte wendingen totaal niet. Wij zijn vooral teleurgesteld.”

 

De investeerder, die onder meer ook een belang heeft in elektroketen Exellent, is echter vast van plan om het voorziene budget voor de overname voor nieuwe projecten aan te wenden. "In elke tegenslag zit de kiem van iets nieuws. Door deze wending komen er middelen vrij om op ander projecten in te zetten. Vanaf morgen gaat al onze energie naar die uitdaging", besluit de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.