Pelican Rouge neemt deel leverancier drankmachines over | RetailDetail

Pelican Rouge neemt deel leverancier drankmachines over

Pelican Rouge neemt deel leverancier drankmachines over

Het koffiebedrijf Pelican Rouge neemt een deel van drankmachineleverancier Maas International over. Pelican Rouge verwerft alle activiteiten van Maas in België, Luxemburg, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

"Reputatie versterken"

De deal tussen beide partijen moet eind dit jaar helemaal afgerond zijn. Pelican Rouge hoopt zo zijn positie op die markten te versterken, terwijl Maas International zijn focus verlegt naar zijn belangrijkste markten: Duitsland, Nederland en Denemarken. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.


"We zijn opgewonden over deze aankoop die het mogelijk maakt voor ons om te blijven groeien en steeds meer klanten onze koffie te bezorgen. Daarnaast zal het ook onze reputatie als koffiebrander met meerdere distributiekanalen versterken", zegt Alain Beyens, CEO van Pelican Rouge.


Pelican Rouge heeft momenteel 600 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in 12 Europese landen. Het merk werd opgericht in 1863 in Antwerpen en ging eerder door het leven als Autobar en Roode Pelikaan. Maas International werd dan weer in 1889 opgericht in Eindhoven en heeft momenteel 1.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.