Pelican Rouge neemt deel leverancier drankmachines over

Pelican Rouge neemt deel leverancier drankmachines over

Het koffiebedrijf Pelican Rouge neemt een deel van drankmachineleverancier Maas International over. Pelican Rouge verwerft alle activiteiten van Maas in België, Luxemburg, Ierland en het Verenigd Koninkrijk.

"Reputatie versterken"

De deal tussen beide partijen moet eind dit jaar helemaal afgerond zijn. Pelican Rouge hoopt zo zijn positie op die markten te versterken, terwijl Maas International zijn focus verlegt naar zijn belangrijkste markten: Duitsland, Nederland en Denemarken. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt.


"We zijn opgewonden over deze aankoop die het mogelijk maakt voor ons om te blijven groeien en steeds meer klanten onze koffie te bezorgen. Daarnaast zal het ook onze reputatie als koffiebrander met meerdere distributiekanalen versterken", zegt Alain Beyens, CEO van Pelican Rouge.


Pelican Rouge heeft momenteel 600 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in 12 Europese landen. Het merk werd opgericht in 1863 in Antwerpen en ging eerder door het leven als Autobar en Roode Pelikaan. Maas International werd dan weer in 1889 opgericht in Eindhoven en heeft momenteel 1.000 werknemers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top