PepsiCo overtreft verwachtingen

PepsiCo overtreft verwachtingen

De resultaten van PepsiCo hebben in het tweede kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Vooral een hogere verkoop van snacks in de Verenigde Staten droeg bij tot het resultaat.

Verhoogde winstverwachting

De snackdivisie van PepsiCo was in zijn tweede kwartaal goed voor een omzetgroei van drie procent. Dit terwijl de omzet van het volledige bedrijf daalde met 5,7 procent naar 15,9 miljard dollar (14,4 miljard euro). De winst bleef stabiel bij 1,98 miljard dollar (1,80 miljard euro).


De resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten; bij gelijke wisselkoersen zou er wel sprake geweest zijn van een hogere winst. Toch is PepsiCo tevreden met de resultaten. Het verhoogt daarom de winstverwachtingen voor 2015. Eerder ging het uit van 7 procent meer winst dan in 2014, maar nu voorziet het een winstgroei van 8 procent.


Verder blijft PepsiCo werk maken van kostenbesparingen. Tot en met 2019 wil het elk jaar 1 miljard dollar (ongeveer 900 miljoen euro) besparen. Voor dit jaar ligt het op koers om die doelstelling te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top