PepsiCo overtreft verwachtingen

PepsiCo overtreft verwachtingen

De resultaten van PepsiCo hebben in het tweede kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Vooral een hogere verkoop van snacks in de Verenigde Staten droeg bij tot het resultaat.

Verhoogde winstverwachting

De snackdivisie van PepsiCo was in zijn tweede kwartaal goed voor een omzetgroei van drie procent. Dit terwijl de omzet van het volledige bedrijf daalde met 5,7 procent naar 15,9 miljard dollar (14,4 miljard euro). De winst bleef stabiel bij 1,98 miljard dollar (1,80 miljard euro).


De resultaten werden gedrukt door negatieve wisselkoerseffecten; bij gelijke wisselkoersen zou er wel sprake geweest zijn van een hogere winst. Toch is PepsiCo tevreden met de resultaten. Het verhoogt daarom de winstverwachtingen voor 2015. Eerder ging het uit van 7 procent meer winst dan in 2014, maar nu voorziet het een winstgroei van 8 procent.


Verder blijft PepsiCo werk maken van kostenbesparingen. Tot en met 2019 wil het elk jaar 1 miljard dollar (ongeveer 900 miljoen euro) besparen. Voor dit jaar ligt het op koers om die doelstelling te behalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Back to top