Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije | RetailDetail

Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Supermarktketens Piccadilly en Carrefour gaan fuseren in Bulgarije. Samen zullen ze 75 filialen hebben in Bulgarije en meer dan 3.000 werknemers. De fusie komt pas enkele maanden na de verkoop van Piccadilly door Delhaize.

Joint venture

Piccadilly is momenteel in handen van AP Mart, terwijl Carrefour in Bulgarije wordt uitgebaat door KMB Bulgaria. Dit en volgend jaar zal het kapitaal van de nieuwe joint venture opgevoerd worden met 46 miljoen Bulgaarse lev (23,5 miljoen euro). De overeenkomst moet wel eerst nog goedgekeurd worden door de Bulgaarse mededingingsautoriteiten.

 

Delhaize nam in 2011 Piccadilly over als onderdeel van de aankoop van Delta Maxi, waar het toen in totaal 900 miljoen euro voor betaalde. Het hoopte zo voet aan de grond te krijgen in de Balkan, maar sindsdien heeft het een groot aandeel van die activiteiten terug van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.