Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije | RetailDetail

Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Supermarktketens Piccadilly en Carrefour gaan fuseren in Bulgarije. Samen zullen ze 75 filialen hebben in Bulgarije en meer dan 3.000 werknemers. De fusie komt pas enkele maanden na de verkoop van Piccadilly door Delhaize.

Joint venture

Piccadilly is momenteel in handen van AP Mart, terwijl Carrefour in Bulgarije wordt uitgebaat door KMB Bulgaria. Dit en volgend jaar zal het kapitaal van de nieuwe joint venture opgevoerd worden met 46 miljoen Bulgaarse lev (23,5 miljoen euro). De overeenkomst moet wel eerst nog goedgekeurd worden door de Bulgaarse mededingingsautoriteiten.

 

Delhaize nam in 2011 Piccadilly over als onderdeel van de aankoop van Delta Maxi, waar het toen in totaal 900 miljoen euro voor betaalde. Het hoopte zo voet aan de grond te krijgen in de Balkan, maar sindsdien heeft het een groot aandeel van die activiteiten terug van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. Opvallend: de huismerkproducten zijn van Boni, het eigenmerklabel van Belgische supermarktketen Colruyt.

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top