Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Piccadilly en Carrefour fuseren in Bulgarije

Supermarktketens Piccadilly en Carrefour gaan fuseren in Bulgarije. Samen zullen ze 75 filialen hebben in Bulgarije en meer dan 3.000 werknemers. De fusie komt pas enkele maanden na de verkoop van Piccadilly door Delhaize.

Joint venture

Piccadilly is momenteel in handen van AP Mart, terwijl Carrefour in Bulgarije wordt uitgebaat door KMB Bulgaria. Dit en volgend jaar zal het kapitaal van de nieuwe joint venture opgevoerd worden met 46 miljoen Bulgaarse lev (23,5 miljoen euro). De overeenkomst moet wel eerst nog goedgekeurd worden door de Bulgaarse mededingingsautoriteiten.

 

Delhaize nam in 2011 Piccadilly over als onderdeel van de aankoop van Delta Maxi, waar het toen in totaal 900 miljoen euro voor betaalde. Het hoopte zo voet aan de grond te krijgen in de Balkan, maar sindsdien heeft het een groot aandeel van die activiteiten terug van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top