Pierre-Olivier Beckers treedt af als CEO Delhaize Groep | RetailDetail

Pierre-Olivier Beckers treedt af als CEO Delhaize Groep

Pierre-Olivier Beckers treedt af als CEO Delhaize Groep

Pierre-Olivier Beckers trekt zich tegen het einde van dit jaar terug als voorzitter en afgevaardigd bestuurder van de Delhaize-groep. De keten van de leeuw gaat op zoek naar een nieuwe voorzitter. Wel blijft Beckers bestuurder binnen de distributiegroep.

“Juiste moment voor opvolging”

Over het waarom van het aftreden blijft de distributiegroep vaag. “De raad van bestuur en ik vinden dat dit het juiste moment is om een opvolger te vinden die de Groep en haar evolutie naar de toekomst zal leiden”, wilde Pierre-Olivier Beckers er over kwijt.

 

De raad van bestuur is inmiddels gestart met de zoektocht naar een opvolger, zowel intern als extern. Tegen het einde van 2013 zou de overgang verzekerd moeten zijn.

 

“Goede positie voor de toekomst”

Mats Jansson, voorzitter van de raad van bestuur, verklaart: “Pierre-Olivier Beckers heeft dertig jaar lang voor Delhaize gewerkt met een onuitputtelijke energie en absolute passie, met zeer sterke waarden en een groot respect voor de mensen. Zoals onze recente resultaten aantonen, blijven onze bedrijfsprestaties zich verbeteren als gevolg van onze initiatieven over de laatste jaren. Dit plaatst de onderneming in een goede positie voor de toekomst en vormt een sterke basis voor zijn opvolger.”

 

Beckers trad in dienst bij Delhaize Groep in 1983, was bestuurder van de onderneming sinds 1995 en werd benoemd tot voorzitter en CEO in januari 1999.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.