Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top