Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top