Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro vraagt gerechtelijk akkoord aan

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 

Pizzaketen Sbarro heeft in de VS het bekende "Chapter 11"-statuut aangevraagd. Het bedrijf hoopt zo gered te worden van de ondergang. Met 486 miljoen dollar (342 miljoen euro) heeft de Italo-Amerikaanse reus meer schulden dan activa.

 

Het "Chapter 11"-statuut biedt bescherming tegen schuldeisers - en dat zijn er in het geval van Sbarro meer dan tienduizend. De keten probeert zo meer dan 200 miljoen dollar (140 miljoen euro) aan schulden kwijt te geraken. De meeste schuldeisers zouden akkoord gaan met deze strategie, zegt topman Nicholas McGrane. "Sbarro is een van de meest herkenbare restaurantketens ter wereld. Dit plan is de beste oplossing om ons te redden en in de toekomst opnieuw te groeien". 

 

Sbarro werd in 1956 gesticht door een Italiaans migrantenkoppel in Brooklyn, New York. Oorspronkelijk was het een Italiaanse kruidenierszaak, pas 14 jaar later ging het eerste Sbarro-restaurant in een shopping center open. Vier jaar geleden verkocht de familie Sbarro zijn keten aan MidOcean, een holding die hier vooral bekend is als eigenaar van Center Parks. De restaurantketen, die al jarenlang "best Italian quick service restaurant"-keten is, heeft meer dan 1000 restaurants in 45 landen - waarvan ook drie in België. In Nederland is de keten enkel actief op Schiphol.

 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top