Primark redt resultaten moederbedrijf

Primark redt resultaten moederbedrijf

Associated British Foods verwacht dat het bedrijfsresultaat voor het volledige boekjaar met 30 miljoen pond (41 miljoen euro) zal terugvallen. Zonder de positieve resultaten van kledingketen Primark zou dat echter nog meer geweest zijn.

Expansie blijft duren

Volgens ABF zal de omzet van Primark voor het volledige jaar, dat wordt afgesloten op 12 september, met 13% stijgen. Daarnaast zal de keten goed zijn voor meer dan de helft van de totale winst van het Britse bedrijf. Het grootste deel van die omzetgroei is te danken aan de opening van nieuwe winkels, in onder andere Nederland, Spanje en België. Alles samen heeft Primark het voorbije jaar bijna 100.000 m² aan winkelruimte geopend.

 

De vergelijkbare omzetgroei zal voor het volledige jaar wel dalen van 4,5% naar 1%. Daarnaast daalde ook de winstmarge, omwille van een hoger aantal promoties.

 

Over de grote plas plant Primark nu donderdag de opening van zijn eerste Amerikaanse winkel in Boston. Voor het einde van het jaar moet daar nog een filiaal in Philadelphia bijkomen. Daarmee zal het totaal aantal winkels op 293 komen. Het komende boekjaar moeten daar nog eens een flink aantal bijkomen, waarvan vijf in de Verenigde Staten en een eerste Italiaanse winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top