Pringles verkocht voor 1,66 miljard euro

Pringles verkocht voor 1,66 miljard euro

De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) gaat zijn chipsmerk Pringles verkopen aan het Amerikaanse voedingsbedrijf Diamond Foods. Met de transactie is een bedrag van 2,35 miljard dollar of circa 1,66 miljard euro gemoeid. P&G zal een nieuwe entiteit oprichten om zijn Pringles-activiteiten in onder te brengen. De aandeelhouders van P&G behouden na de afsplitsing en samenvoeging van het chipsmerk met Diamond Foods een belang van 57 procent in de nieuwe onderneming.

 

Onrust in Mechelen

Een van de grootste Pringles-fabrieken ter wereld staat in Mechelen. Van de 900 mensen die er in de P&G-vestiging actief zijn, werken er 400 voor Pringles. Bij hen leidde het nieuws tot enige ongerustheid. Zij toonden zich vooral verrast omdat Pringles volgens hen een kernactiviteit van P&G was, maar het moederconcern wil zich meer gaan toeleggen op de productie van onderhoudsproducten en artikelen voor persoonlijke verzorging.

 

Procter & Gamble zei te verwachten dat er geen personeel moet afvloeien en dat de arbeidsvoorwaarden nog minstens twee jaar dezelfde blijven. Het is ook niet de bedoeling dat de productie verhuist, toch niet in eerste instantie. Garanties kon P&G echter niet geven, want "dat hangt natuurlijk af van de nieuwe eigenaars". Er komt uiteraard wel een duidelijke fysieke scheiding tussen de Pringlesfabriek en de zeepafdeling van Procter & Gamble, die op dezelfde Mechelse site is ondergebracht.

 

Grootste merk van aardappelchips

Pringles is het grootste merk van aardappelchips ter wereld en verkoopt zijn lekkernijen in meer dan 140 landen. Met de overname wil Diamond Foods een globale marktleider op het gebied van snacks worden. Het bedrijf wil zich naar eigen zeggen met Pringles vooral richten op kwaliteit en op innovatieve producten.

 

De Amerikaanse producent van consumentengoederen Procter & Gamble (P&G) gaat zijn chipsmerk Pringles verkopen aan het Amerikaanse voedingsbedrijf Diamond Foods. Met de transactie is een bedrag van 2,35 miljard dollar of circa 1,66 miljard euro gemoeid. P&G zal een nieuwe entiteit oprichten om zijn Pringles-activiteiten in onder te brengen. De aandeelhouders van P&G behouden na de afsplitsing en samenvoeging van het chipsmerk met Diamond Foods een belang van 57 procent in de nieuwe onderneming.

 

Onrust in Mechelen

Een van de grootste Pringles-fabrieken ter wereld staat in Mechelen. Van de 900 mensen die er in de P&G-vestiging actief zijn, werken er 400 voor Pringles. Bij hen leidde het nieuws tot enige ongerustheid. Zij toonden zich vooral verrast omdat Pringles volgens hen een kernactiviteit van P&G was, maar het moederconcern wil zich meer gaan toeleggen op de productie van onderhoudsproducten en artikelen voor persoonlijke verzorging.

 

Procter & Gamble zei te verwachten dat er geen personeel moet afvloeien en dat de arbeidsvoorwaarden nog minstens twee jaar dezelfde blijven. Het is ook niet de bedoeling dat de productie verhuist, toch niet in eerste instantie. Garanties kon P&G echter niet geven, want "dat hangt natuurlijk af van de nieuwe eigenaars". Er komt uiteraard wel een duidelijke fysieke scheiding tussen de Pringlesfabriek en de zeepafdeling van Procter & Gamble, die op dezelfde Mechelse site is ondergebracht.

 

Grootste merk van aardappelchips

Pringles is het grootste merk van aardappelchips ter wereld en verkoopt zijn lekkernijen in meer dan 140 landen. Met de overname wil Diamond Foods een globale marktleider op het gebied van snacks worden. Het bedrijf wil zich naar eigen zeggen met Pringles vooral richten op kwaliteit en op innovatieve producten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top