Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open | RetailDetail

Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

De fastfoodketens hebben een nieuw idee om aan reputatiemanagement te doen: om de nieuwsgierigheid van de consument te bevredigen en tegelijk de aandacht te vestigen op de strenge hygiënenormen die ze in hun keukens en restaurants hanteren, gunnen Quick en McDonald's al wie dat wil een blik achter de schermen. Dat kan nu zelfs het hele jaar door, op eenvoudig verzoek.

Backstage-pass bij Quick

Onder het motto "Leer alles wat je altijd al wilde weten over wat er bij jouw Quick achter de schermen gebeurt!" kan al wie dat wil het hele jaar door een Backstage-pass aanvragen voor de keuken van een Quick-vestiging naar keuze.

 

Om dat initiatief extra in de verf te zetten, start de hamburgerketen een grootscheepse communicatiecampagne op Facebook, op de eigen website en in de vestigingen zelf. Dat gebeurt in samenwerking met Carré Associates, het bureau dat eerder ook al werkte voor onder meer Carrefour, Lunch Garden, Match, Delitraiteur, Club en Di.

 

Zesde "Nationale Openkeukendag" bij McDonald's

Concurrent McDonald's organiseert op 26 augustus nu al voor de zesde keer een "Nationale Openkeukendag" in al zijn Belgische vestigingen. Onder het motto "Niks te verbergen" kan iedereen met eigen ogen komen zien hoe het er écht aan toegaat in de keuken van een McDonald's.

 

Bij de Amerikaanse fastfoodreus benadrukken ze wel dat hun keukens ook alle dagen te bezoeken zijn, en dat "op eenvoudige afspraak in het restaurant zelf. McDonald's heeft immers niks te verbergen en we vinden het belangrijk dat onze klanten dat kunnen ontdekken door zelf een kijkje te nemen in onze keukens." Wie zich het eerst inschrijft, mag als beloning zijn eigen BigMac bakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.