Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

De fastfoodketens hebben een nieuw idee om aan reputatiemanagement te doen: om de nieuwsgierigheid van de consument te bevredigen en tegelijk de aandacht te vestigen op de strenge hygiënenormen die ze in hun keukens en restaurants hanteren, gunnen Quick en McDonald's al wie dat wil een blik achter de schermen. Dat kan nu zelfs het hele jaar door, op eenvoudig verzoek.

Backstage-pass bij Quick

Onder het motto "Leer alles wat je altijd al wilde weten over wat er bij jouw Quick achter de schermen gebeurt!" kan al wie dat wil het hele jaar door een Backstage-pass aanvragen voor de keuken van een Quick-vestiging naar keuze.

 

Om dat initiatief extra in de verf te zetten, start de hamburgerketen een grootscheepse communicatiecampagne op Facebook, op de eigen website en in de vestigingen zelf. Dat gebeurt in samenwerking met Carré Associates, het bureau dat eerder ook al werkte voor onder meer Carrefour, Lunch Garden, Match, Delitraiteur, Club en Di.

 

Zesde "Nationale Openkeukendag" bij McDonald's

Concurrent McDonald's organiseert op 26 augustus nu al voor de zesde keer een "Nationale Openkeukendag" in al zijn Belgische vestigingen. Onder het motto "Niks te verbergen" kan iedereen met eigen ogen komen zien hoe het er écht aan toegaat in de keuken van een McDonald's.

 

Bij de Amerikaanse fastfoodreus benadrukken ze wel dat hun keukens ook alle dagen te bezoeken zijn, en dat "op eenvoudige afspraak in het restaurant zelf. McDonald's heeft immers niks te verbergen en we vinden het belangrijk dat onze klanten dat kunnen ontdekken door zelf een kijkje te nemen in onze keukens." Wie zich het eerst inschrijft, mag als beloning zijn eigen BigMac bakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top