Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

De fastfoodketens hebben een nieuw idee om aan reputatiemanagement te doen: om de nieuwsgierigheid van de consument te bevredigen en tegelijk de aandacht te vestigen op de strenge hygiënenormen die ze in hun keukens en restaurants hanteren, gunnen Quick en McDonald's al wie dat wil een blik achter de schermen. Dat kan nu zelfs het hele jaar door, op eenvoudig verzoek.

Backstage-pass bij Quick

Onder het motto "Leer alles wat je altijd al wilde weten over wat er bij jouw Quick achter de schermen gebeurt!" kan al wie dat wil het hele jaar door een Backstage-pass aanvragen voor de keuken van een Quick-vestiging naar keuze.

 

Om dat initiatief extra in de verf te zetten, start de hamburgerketen een grootscheepse communicatiecampagne op Facebook, op de eigen website en in de vestigingen zelf. Dat gebeurt in samenwerking met Carré Associates, het bureau dat eerder ook al werkte voor onder meer Carrefour, Lunch Garden, Match, Delitraiteur, Club en Di.

 

Zesde "Nationale Openkeukendag" bij McDonald's

Concurrent McDonald's organiseert op 26 augustus nu al voor de zesde keer een "Nationale Openkeukendag" in al zijn Belgische vestigingen. Onder het motto "Niks te verbergen" kan iedereen met eigen ogen komen zien hoe het er écht aan toegaat in de keuken van een McDonald's.

 

Bij de Amerikaanse fastfoodreus benadrukken ze wel dat hun keukens ook alle dagen te bezoeken zijn, en dat "op eenvoudige afspraak in het restaurant zelf. McDonald's heeft immers niks te verbergen en we vinden het belangrijk dat onze klanten dat kunnen ontdekken door zelf een kijkje te nemen in onze keukens." Wie zich het eerst inschrijft, mag als beloning zijn eigen BigMac bakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top