Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

Quick en McDonald's gooien deuren van hun keukens open

De fastfoodketens hebben een nieuw idee om aan reputatiemanagement te doen: om de nieuwsgierigheid van de consument te bevredigen en tegelijk de aandacht te vestigen op de strenge hygiënenormen die ze in hun keukens en restaurants hanteren, gunnen Quick en McDonald's al wie dat wil een blik achter de schermen. Dat kan nu zelfs het hele jaar door, op eenvoudig verzoek.

Backstage-pass bij Quick

Onder het motto "Leer alles wat je altijd al wilde weten over wat er bij jouw Quick achter de schermen gebeurt!" kan al wie dat wil het hele jaar door een Backstage-pass aanvragen voor de keuken van een Quick-vestiging naar keuze.

 

Om dat initiatief extra in de verf te zetten, start de hamburgerketen een grootscheepse communicatiecampagne op Facebook, op de eigen website en in de vestigingen zelf. Dat gebeurt in samenwerking met Carré Associates, het bureau dat eerder ook al werkte voor onder meer Carrefour, Lunch Garden, Match, Delitraiteur, Club en Di.

 

Zesde "Nationale Openkeukendag" bij McDonald's

Concurrent McDonald's organiseert op 26 augustus nu al voor de zesde keer een "Nationale Openkeukendag" in al zijn Belgische vestigingen. Onder het motto "Niks te verbergen" kan iedereen met eigen ogen komen zien hoe het er écht aan toegaat in de keuken van een McDonald's.

 

Bij de Amerikaanse fastfoodreus benadrukken ze wel dat hun keukens ook alle dagen te bezoeken zijn, en dat "op eenvoudige afspraak in het restaurant zelf. McDonald's heeft immers niks te verbergen en we vinden het belangrijk dat onze klanten dat kunnen ontdekken door zelf een kijkje te nemen in onze keukens." Wie zich het eerst inschrijft, mag als beloning zijn eigen BigMac bakken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top