Quick: snelle omzetdaling na dood klant

Quick: snelle omzetdaling na dood klant

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs. Beleggers leken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet. Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Danone stroomlijnt Europese organisatie

23/06/2017

Zuivelproducent Danone optimaliseert haar Europese structuur: België, Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland vormen voortaan één cluster. Kris Geeraert, general manager Benelux, verlaat het bedrijf. 

Filet Pur: Een bende incompetente kwasten

23/06/2017

Sinds vorige vrijdag is het helder: slechts één retailer op aarde weet waar de klepel hangt. De anderen modderen maar wat aan. Of ze nu Jef, Dick of Alexandre heten. Hier is alweer een frisse kijk op de week, door RetailDetail Food

Diageo koopt tequilamerk George Clooney voor 620 miljoen

22/06/2017

Het Britse drankenconcern Diageo legt 700 miljoen dollar, omgerekend ruim 620 miljoen euro, op tafel voor Casamigos. De uiteindelijke deal voor het premium tequilamerk van George Clooney kan zelfs oplopen tot één miljard dollar.

Geen bouwvergunning voor Lidl in Kalmthout

22/06/2017

Versdiscounter Lidl krijgt geen bouwvergunning voor een 2.375 m² grote winkel in Kalmthout. Problemen met de verkeersveiligheid en -doorstroming (en een administratieve fout van Lidl zelf) deden de distributeur de das om.

Back to top