Quick: snelle omzetdaling na dood klant

Quick: snelle omzetdaling na dood klant

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Welke snoodaard heeft het gedaan?

28/04/2017

Dat je ook anoniem een winkel kunt overnemen, bleek deze week. Vindt u dat ook zo vreemd? Lang zal het niet duren, hoor. Voor de opheldering van al uw mysteries is er immers één adres: het vrijdagse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

28/04/2017

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Dalende omzetten bij driekwart Franse Hypermarkten Carrefour

28/04/2017

Het is al een tijdje duidelijk dat de Hypermarkten van Carrefour niet de beste resultaten kunnen voorleggen, maar wanneer de cijfers in detail bekeken worden, blijkt pas echt de ravage: 73% van de filialen zag zijn omzet dalen.

Carrefour Easy gaat voor snel en vers

28/04/2017

Vorig jaar lanceerde Carrefour in ons land een vierde winkelformule naast Market, Express Hyper. Easy situeert zich qua formaat en aanbod tussen een Market en een Express. Werner Verhoeven mocht in Battel (bij Mechelen) als testwinkel fungeren.

Zo zien studenten de toekomst van de supermarkt

27/04/2017

Digitale diensten maken een bezoek aan de supermarkt efficiënter, gebruiksvriendelijker en inspirerender, als je het aan jongeren vraagt. Supermarkten laten ook veel kansen liggen op sociale media, vinden ze.

Colruyt Group investeert in nieuwe appelsoorten

27/04/2017

Omdat er nood is aan duurzame en smaakvolle appels van eigen bodem, neemt Colruyt Group in samenwerking met lokale appeltelers het voortouw om twee nieuwe varianten op de markt te brengen. 

Back to top