Quick: snelle omzetdaling na dood klant | RetailDetail

Quick: snelle omzetdaling na dood klant

Quick: snelle omzetdaling na dood klant

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

De dood van een Franse klant in januari laat zijn sporen na in de Belgische Quick-vestigingen, bevestigt topman Rudy Hulsman. Hoe groot de daling in België juist is, kon of wou hij niet zeggen, maar wel dat "de omzet hier wel minder snel daalde dan in Frankrijk".

 

Dertig procent van de klanten haakt af

De vestiging waar de 14-jarige Benjamin Orset de dodelijke hamburger at, Quick Cap Sud d'Avignon, moest afscheid nemen van zowat dertig procent van haar klanten. Ook in de rest van Frankrijk was de daling significant. In België zou de daling minder drastisch zijn.

 

De tiener overleed enkele uren na het eten van een zwaar besmette hamburger. Quick Frankrijk reageerde door kwaliteitscontroles op te voeren en Quick Belux heeft dat voorbeeld intussen overgenomen. Bovendien zal het personeel een nieuwe opleiding krijgen, zo verzekerde Hulsmans. De Gentse communicatiespecialist Hugo Marynissen vindt dit echter niet de goede strategie: hij raadt de fastfoodketen aan eerst excuses aan te bieden en gemaakte fouten te erkennen. Quick heeft het momenteel enkel over "lokale nalatigheden". Het Franse parket was het daar alleszins niet mee eens en opende alvast een onderzoek naar onvrijwillige doodslag. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.