Quorn verhoogt productie na verhoogde vraag | RetailDetail

Quorn verhoogt productie na verhoogde vraag

Quorn verhoogt productie na verhoogde vraag

Quorn Foods gaat zijn productie met vijftig procent opdrijven, nadat de vraag wereldwijd flink de hoogte is in geschoten. Vooral in de Verenigde Staten en Europa doet het vegetarische product het bijzonder goed.

Sterke groei in Verenigde Staten

De voorbije zes maanden steeg de verkoop in de Verenigde Staten met 30% en in Europa was er sprake van een stijging van 9%. Volgens het bedrijf pikt Quorn de vruchten van een trend waarbij er minder vlees wordt gegeten en consumenten op zoek gaan naar alternatieven.

 

Quorn mikt dan ook op een jaarlijkse omzetgroei van meer dan dertig procent in de Verenigde Staten, en tegen 2020 moet de Amerikaanse omzet drie keer zo groot zijn als nu het geval is. Om aan de vraag te voldoen, die ook in Europa flink de goeie kant op gaat, werd er 40 miljoen euro geïnvesteerd in de verhoging van de fabriek in het Engelse Middlesbrough.


Geen uitspraak over mogelijke overname

Daarnaast houdt het bedrijf de tanden stevig op elkaar rond een mogelijke overname door Nomad Foods of McCain. Beide bedrijven zouden plannen hebben om Quorn Foods in te lijven: zo zou Nomad Foods een bod van zowat 700 miljoen euro op Quorn willen plaatsen.

 

De huidige eigenaar, private-equitybedrijf Exponent, nam Quorn Foods in 2011 over, maar zou nu plannen hebben om het van de hand te doen. Ook een beursgang behoort nog tot de mogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.