Recordomzet voor Bonduelle | RetailDetail

Recordomzet voor Bonduelle

Recordomzet voor Bonduelle

Tijdens het eerste semester van 2014-2015 steeg de omzet van Bonduelle voor het eerst boven de magische grens van 1 miljard euro, een record voor de Franse groentenspecialist. Bonduelle maakt ook bekend dat ze een fabriek overneemt van het Canadese Sobeys.

Verpakte salades

Van 1 juli tot 31 december 2014 behaalde Bonduelle Group wereldwijd een omzet van 1,018 miljard euro. Dat is een stijging met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, zo maakt de onderneming bekend. De groei versnelde de eerste twee kwartalen met respectievelijk 5,9 en 3,4 procent.

 

De conserven van Bonduelle zijn goed voor 558 miljoen euro, terwijl de omzet van de diepvriesproducten ruim 270 miljoen euro bedroeg. De verse groenten zorgden op hun beurt voor een zakencijfer van 190 miljoen euro.

 

In Europa haalde de Franse groentenspecialist een omzet van 639,4 miljoen euro, een stijging met 1,1 procent. Daarmee is het continent goed voor 63 procent van de wereldwijde omzet. In de mature markten tekenden diepvriesgroenten en groentenconserven voor groei. In Frankrijk, Duitsland en Italië zorden de verpakte salades voor een recordgroei.

 

Buiten Europa behaalt de groep een omzet van 379,4 miljoen euro, wat een stijging is met 13,7 procent. Vooral in Rusland ging de verkoop bijzonder goed. Dat dankt de onderneming onder meer aan het embargo op andere goederen. In Noord-Amerika blijft het merk het goed doen, ondanks de brand in de fabriek in Tecumseh (Ontario, Canada) in de zomer van 2014.

 

Nieuwe fabriek

Bonduelle Group en de Canadese distributeur Sobeys tekenden op 3 februari ook een overeenkomst waarbij Bonduelle een fabriek voor diepvriesgroenden overneemt in Lethridge, Alberta (Canada). Die fabriek, gelegen aan de grens met de Verenigde Staten, heeft een capacuiteit van 15.000 ton en versterkt de aanwezigheid van Bonduelle in het westen van Noord-Amerika.

 

Als onderdeel van de verkoopsovereenkomst kwamen Bonduelle en Sobeys overeen dat die laatste gedurende zeven jaar voor een aantal 'product lines' de exclusieve distributeur zal zijn in Canada.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.