Recordomzet voor Bonduelle

Recordomzet voor Bonduelle

Tijdens het eerste semester van 2014-2015 steeg de omzet van Bonduelle voor het eerst boven de magische grens van 1 miljard euro, een record voor de Franse groentenspecialist. Bonduelle maakt ook bekend dat ze een fabriek overneemt van het Canadese Sobeys.

Verpakte salades

Van 1 juli tot 31 december 2014 behaalde Bonduelle Group wereldwijd een omzet van 1,018 miljard euro. Dat is een stijging met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, zo maakt de onderneming bekend. De groei versnelde de eerste twee kwartalen met respectievelijk 5,9 en 3,4 procent.

 

De conserven van Bonduelle zijn goed voor 558 miljoen euro, terwijl de omzet van de diepvriesproducten ruim 270 miljoen euro bedroeg. De verse groenten zorgden op hun beurt voor een zakencijfer van 190 miljoen euro.

 

In Europa haalde de Franse groentenspecialist een omzet van 639,4 miljoen euro, een stijging met 1,1 procent. Daarmee is het continent goed voor 63 procent van de wereldwijde omzet. In de mature markten tekenden diepvriesgroenten en groentenconserven voor groei. In Frankrijk, Duitsland en Italië zorden de verpakte salades voor een recordgroei.

 

Buiten Europa behaalt de groep een omzet van 379,4 miljoen euro, wat een stijging is met 13,7 procent. Vooral in Rusland ging de verkoop bijzonder goed. Dat dankt de onderneming onder meer aan het embargo op andere goederen. In Noord-Amerika blijft het merk het goed doen, ondanks de brand in de fabriek in Tecumseh (Ontario, Canada) in de zomer van 2014.

 

Nieuwe fabriek

Bonduelle Group en de Canadese distributeur Sobeys tekenden op 3 februari ook een overeenkomst waarbij Bonduelle een fabriek voor diepvriesgroenden overneemt in Lethridge, Alberta (Canada). Die fabriek, gelegen aan de grens met de Verenigde Staten, heeft een capacuiteit van 15.000 ton en versterkt de aanwezigheid van Bonduelle in het westen van Noord-Amerika.

 

Als onderdeel van de verkoopsovereenkomst kwamen Bonduelle en Sobeys overeen dat die laatste gedurende zeven jaar voor een aantal 'product lines' de exclusieve distributeur zal zijn in Canada.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top