Recordomzet voor Bonduelle

Recordomzet voor Bonduelle

Tijdens het eerste semester van 2014-2015 steeg de omzet van Bonduelle voor het eerst boven de magische grens van 1 miljard euro, een record voor de Franse groentenspecialist. Bonduelle maakt ook bekend dat ze een fabriek overneemt van het Canadese Sobeys.

Verpakte salades

Van 1 juli tot 31 december 2014 behaalde Bonduelle Group wereldwijd een omzet van 1,018 miljard euro. Dat is een stijging met 5,5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, zo maakt de onderneming bekend. De groei versnelde de eerste twee kwartalen met respectievelijk 5,9 en 3,4 procent.

 

De conserven van Bonduelle zijn goed voor 558 miljoen euro, terwijl de omzet van de diepvriesproducten ruim 270 miljoen euro bedroeg. De verse groenten zorgden op hun beurt voor een zakencijfer van 190 miljoen euro.

 

In Europa haalde de Franse groentenspecialist een omzet van 639,4 miljoen euro, een stijging met 1,1 procent. Daarmee is het continent goed voor 63 procent van de wereldwijde omzet. In de mature markten tekenden diepvriesgroenten en groentenconserven voor groei. In Frankrijk, Duitsland en Italië zorden de verpakte salades voor een recordgroei.

 

Buiten Europa behaalt de groep een omzet van 379,4 miljoen euro, wat een stijging is met 13,7 procent. Vooral in Rusland ging de verkoop bijzonder goed. Dat dankt de onderneming onder meer aan het embargo op andere goederen. In Noord-Amerika blijft het merk het goed doen, ondanks de brand in de fabriek in Tecumseh (Ontario, Canada) in de zomer van 2014.

 

Nieuwe fabriek

Bonduelle Group en de Canadese distributeur Sobeys tekenden op 3 februari ook een overeenkomst waarbij Bonduelle een fabriek voor diepvriesgroenden overneemt in Lethridge, Alberta (Canada). Die fabriek, gelegen aan de grens met de Verenigde Staten, heeft een capacuiteit van 15.000 ton en versterkt de aanwezigheid van Bonduelle in het westen van Noord-Amerika.

 

Als onderdeel van de verkoopsovereenkomst kwamen Bonduelle en Sobeys overeen dat die laatste gedurende zeven jaar voor een aantal 'product lines' de exclusieve distributeur zal zijn in Canada.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top