Red Market doet Carrefour in Zwijnaarde vergeten | RetailDetail

Red Market doet Carrefour in Zwijnaarde vergeten

Red Market doet Carrefour in Zwijnaarde vergeten

Op de site van de oude Carrefour in Zwijnaarde opende gisteren de negende Belgische Red Market, de discount-dochter van Delhaize. De herinnering aan de Carrefour-hypermarkt aan de R4 en de Oudenaardsesteenweg wordt later deze maand helemaal weggeveegd, als in het resterende deel een Media Markt neerstrijkt.

Selfscanning in strijd tegen Colruyt

Het relatief onbekende Red Market is een discountformule van de Delhaize-groep, die volop de strijd met Colruyt, Aldi en Lidl wil aangaan. Er is alleen selfscanning, want "dat verhoogt de snelheid, er zijn geen rijen aan de kassa en de klant heeft controle op zijn budget", zegt marketingmanager Birger Vanacker aan het Nieuwsblad.

 

De eerste Oost-Vlaamse Red Market is 2500 m² groot en is heel wat groter dan zijn broertjes in Tielt-Winge en Opwijk. Die extra ruimte biedt plaats aan een aanvulling op het Delhaize-gamma: er komen ook lokale producten als neuzekes (cuberdons) en – uiteraard – mosterd van Tierenteyn. De discounter biedt werk aan 23 buurtbewoners, die de opening alvast feestelijk mochten inzetten door onder meer een jaar gratis winkelen weg te geven.

 

Ook Media Markt in ex-Carrefour

Naast de Red Market zal er over twee weken ook nog de tweede Gentse Media Markt de deuren openen in de resterende 4800 m². De zeventig werknemers zullen de klanten ten zuidoosten van Gent bedienen, zodat die nu niet meer helemaal naar Oostakker moeten.

 

Carrefour vertrok in 2010 uit Zwijnaarde in het kader van de grote saneringsoperatie die de Belgische tak moest redden (en daar ook in slaagde). Eigenaar Redevco besliste om van het pand uit de jaren 1970 alleen de dragende structuren over te houden. De rest werd volledig gesloopt en nieuw herbouwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.