Red Market doet Carrefour in Zwijnaarde vergeten

Red Market doet Carrefour in Zwijnaarde vergeten

Op de site van de oude Carrefour in Zwijnaarde opende gisteren de negende Belgische Red Market, de discount-dochter van Delhaize. De herinnering aan de Carrefour-hypermarkt aan de R4 en de Oudenaardsesteenweg wordt later deze maand helemaal weggeveegd, als in het resterende deel een Media Markt neerstrijkt.

Selfscanning in strijd tegen Colruyt

Het relatief onbekende Red Market is een discountformule van de Delhaize-groep, die volop de strijd met Colruyt, Aldi en Lidl wil aangaan. Er is alleen selfscanning, want "dat verhoogt de snelheid, er zijn geen rijen aan de kassa en de klant heeft controle op zijn budget", zegt marketingmanager Birger Vanacker aan het Nieuwsblad.

 

De eerste Oost-Vlaamse Red Market is 2500 m² groot en is heel wat groter dan zijn broertjes in Tielt-Winge en Opwijk. Die extra ruimte biedt plaats aan een aanvulling op het Delhaize-gamma: er komen ook lokale producten als neuzekes (cuberdons) en – uiteraard – mosterd van Tierenteyn. De discounter biedt werk aan 23 buurtbewoners, die de opening alvast feestelijk mochten inzetten door onder meer een jaar gratis winkelen weg te geven.

 

Ook Media Markt in ex-Carrefour

Naast de Red Market zal er over twee weken ook nog de tweede Gentse Media Markt de deuren openen in de resterende 4800 m². De zeventig werknemers zullen de klanten ten zuidoosten van Gent bedienen, zodat die nu niet meer helemaal naar Oostakker moeten.

 

Carrefour vertrok in 2010 uit Zwijnaarde in het kader van de grote saneringsoperatie die de Belgische tak moest redden (en daar ook in slaagde). Eigenaar Redevco besliste om van het pand uit de jaren 1970 alleen de dragende structuren over te houden. De rest werd volledig gesloopt en nieuw herbouwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top