Rocket Internet richt Global Online Takeaway Group op | RetailDetail

Rocket Internet richt Global Online Takeaway Group op

Rocket Internet richt Global Online Takeaway Group op

Rocket Internet creëert een wereldwijde groep voor afhaalmaaltijden, de Global Online Takeaway Group. Daarin komen onder meer Delivery Hero en Foodpanda terecht.

Wereldwijde overnames

Rocket Internet Group nam een belang van 30 procent in Delivery Hero, een online dienst voor afhaalmaaltijden. Delivery Hero is actief in 24 landen in Europa, Zuid-Amerika en Azië. Aan de deal hangt een prijskaartje van 496 miljoen euro. Tegelijk neemt Rocket Internet in Spanje La Nevera Roja ('De rode koelkast') over, een van de grootste spelers in online takeaway in dat land. In Italië nam Rocket Internet dan weer Pizzabo.it over.

 

Rocket Internet had voordien al een belang in Foodpanda. Dat bedrijf maakt nu ook bekend dat het zeven belangrijke overnames heeft gedaan in Azië, onder meer Just Eat India. Daarmee is Foodpanda actief in 39 landen op vijf continenten. Het bedrijf is bovendien marktleider in Zuid-Oost Azië.

 

Delivery Hero, La Nevera Roja en Pizzabo komen samen met Foodpanda terecht in de nieuwe mondiale groep Global Online Takeaway Group. Die is nu al actief in 64 landen, samen goed voor 140.000 restaurants.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.