Rocket Internet richt Global Online Takeaway Group op

Rocket Internet richt Global Online Takeaway Group op

Rocket Internet creëert een wereldwijde groep voor afhaalmaaltijden, de Global Online Takeaway Group. Daarin komen onder meer Delivery Hero en Foodpanda terecht.

Wereldwijde overnames

Rocket Internet Group nam een belang van 30 procent in Delivery Hero, een online dienst voor afhaalmaaltijden. Delivery Hero is actief in 24 landen in Europa, Zuid-Amerika en Azië. Aan de deal hangt een prijskaartje van 496 miljoen euro. Tegelijk neemt Rocket Internet in Spanje La Nevera Roja ('De rode koelkast') over, een van de grootste spelers in online takeaway in dat land. In Italië nam Rocket Internet dan weer Pizzabo.it over.

 

Rocket Internet had voordien al een belang in Foodpanda. Dat bedrijf maakt nu ook bekend dat het zeven belangrijke overnames heeft gedaan in Azië, onder meer Just Eat India. Daarmee is Foodpanda actief in 39 landen op vijf continenten. Het bedrijf is bovendien marktleider in Zuid-Oost Azië.

 

Delivery Hero, La Nevera Roja en Pizzabo komen samen met Foodpanda terecht in de nieuwe mondiale groep Global Online Takeaway Group. Die is nu al actief in 64 landen, samen goed voor 140.000 restaurants.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top