Rodenbach Rosso en Oud Bruin winnen World Beer Award

Rodenbach Rosso en Oud Bruin winnen World Beer Award

Ook dit jaar konden Belgische brouwers enkele topprijzen binnenhalen op de World Beer Awards: bij de donkere bieren won Oud Bruin van brouwerij Omer Vander Ghinste, bij de bieren met extra smaakje ging de trofee naar Rodenbach Rosso.

Twee Belgische categoriewinnaars

De World Beer Awards zijn een jaarlijkse internationale competitie waarbij prijzen worden gegeven aan de beste bieren. Een voorwaarde is wel dat het bier zowel op vat als in fles te verkrijgen is. Eerst worden de bieren per regio (Azië, Europa en Amerika) in competitie geplaatst, nadien wordt de beste ter wereld verkozen.

 

In de categorie van de donkere bieren won Oud Bruin van brouwerij Vander Ghinste uit Bavikhove, dat het elk jaar een beetje beter doet: vorig jaar won het een gouden medaille op Europees vlak, in 2013 had het al de zilveren medaille op Europees vlak ontvangen. Oud Bruin is een bier van gemengde gisting dat 18 maanden rijpte op eikenhouten vaten.

 

Rodenbach Rosso haalde het in de categorie van de "flavoured beers": het wordt immers gebrouwen op basis van Rodenbach-bier dat twee jaar op eikenhouten foeders gerijpt is en gemengd is met jonge Rodenbach. Daarna ondergaat het deels een maceratie met veenbessen, frambozen en zure krieken en wordt het aangevuld met het natuurlijk sap van deze rode vruchten.

 

Heel wat Belgische reekswinnaars

Naast de categoriewinnaars telden de Belgische brouwers nog enkele reekswinnaars: de Oude Gueuze Limited Edition van de brouwerij Timmermans bleek de beste gueuze, Petrus Aged Ale van brouwerij De Brabandere haalde het in de categorie gose & andere.

 

Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Blauw van Brouwerij Het Anker werd het beste bier in de categorie Belgian Style Strong, Vintage Rodenbach werd uitgeroepen tot het beste vintage bier, Omer van brouwerij Vander Ghinste tot beste Pale Beer en Leffe Rituel 9° tot beste bier uit de categorie Belgian Style Blonde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top