Roemeense Delhaize-dochter breidt razendsnel uit | RetailDetail

Roemeense Delhaize-dochter breidt razendsnel uit

Roemeense Delhaize-dochter breidt razendsnel uit

De Roemeense supermarktketen Mega Image, onderdeel van de Belgische Delhaize Group, heeft negen nieuwe winkels geopend. Daardoor overschrijdt het totaal aantal winkels de grens van 400 filialen.

50 openingen op 3 maanden

Vrijdag opende het vier nieuwe Shop&Go-winkels, met een oppervlakte tussen 75 en 118 m², in de Roemeense hoofdstad Boekarest. Daarnaast opende het vrijdag en zaterdag nog eens drie grote supermarkten in de stad. In Constanta opent er ook een Shop&Go, terwijl Ploiesti een nieuwe supermarkt van Mega Image mag verwelkomen.

 

Eerder deze maand heropende Mega Image ook al achttien filialen van de keten Angst onder zijn eigen naam, die de groep eerder dit jaar had overgenomen. Mega Image is de laatste maanden bezig aan een immense marathon van winkelopeningen: in september waren er 350 filialen, maar ondertussen is de keten dus al voorbij 400 vestigingen gegaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.