Sligro dankt omzetgroei aan overnames | RetailDetail

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

Sligro dankt omzetgroei aan overnames
Sligro Food Group

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

 

Winstgevende overnames

De Sligro-groep sluit het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar af met positieve cijfers: de groothandelsgroep zag zijn opbrengsten stijgen naar 722 miljoen euro (+7,9%). De overnames die het bedrijf de voorbije maanden afrondde, hebben evenwel een sterke impact op de cijfers: zonder het effect daarvan verloor Sligro immers 0,7% aan omzet.

 

Half september nam Sligro de drankengroothandel van Heineken over, een deal die het bedrijf in 2017 een flinke omzetstijging (7,8%) in de foodafdeling opleverde. Ook de overname van de Belgische horecagroothandel ISPC begin 2017 stuwde de omzet van Sligro de hoogte in, een verdere boost kwam er met de overname van kerstcadeaubedrijf Tintelingen.

 

Sinds vorige maand gaat Sligro Food Group bovendien verder zonder zijn supermarktketen Emté, die lange tijd negatief bleef wegen op de bedrijfsresultaten en uiteindelijk voor 410 miljoen euro verkocht werd aan een consortium van Jumbo en Coop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.