"Sligro mag Belgische groei verwachten" | RetailDetail

"Sligro mag Belgische groei verwachten"

"Sligro mag Belgische groei verwachten"

Volgens een analyserapport van de privé-bank Theodoor Gilissen breekt er binnenkort een nieuwe periode van winst aan voor Sligro Food Group. Vooral in België zal er voor het Nederlandse groothandelsbedrijf sprake zijn van groei.

Versnipperde Belgische markt

Momenteel haalt Sligro Food Group al ongeveer 40 miljoen euro omzet in België, maar er is nog ruimte voor groei omwille van het ontbreken van echt grote spelers in het land. "De foodservicemarkt in België is versnipperd en kent geen grote spelers, terwijl het assortiment overwegend hetzelfde is als in Nederland", aldus Theodoor Gilissen. "Dit biedt Sligro een uitgelezen kans om een goede positie in deze markt in België op te bouwen."


In Nederland zal er dan weer sprake zijn van een groei dankzij de betere economische situatie. Daardoor stijgt het consumentenvertrouwen, waardoor de Nederlandse consument opnieuw bereid is om meer geld uit te geven, ook aan voeding.


Verder kan Sligro volgens Theodoor Gilissen gebruik maken van zijn sterke financiële positie om te groeien dankzij overnames. Die kunnen door de hoge vrije kasstroom en de relatief kleine schulden eenvoudig gefinancierd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top