"Sligro mag Belgische groei verwachten"

"Sligro mag Belgische groei verwachten"

Volgens een analyserapport van de privé-bank Theodoor Gilissen breekt er binnenkort een nieuwe periode van winst aan voor Sligro Food Group. Vooral in België zal er voor het Nederlandse groothandelsbedrijf sprake zijn van groei.

Versnipperde Belgische markt

Momenteel haalt Sligro Food Group al ongeveer 40 miljoen euro omzet in België, maar er is nog ruimte voor groei omwille van het ontbreken van echt grote spelers in het land. "De foodservicemarkt in België is versnipperd en kent geen grote spelers, terwijl het assortiment overwegend hetzelfde is als in Nederland", aldus Theodoor Gilissen. "Dit biedt Sligro een uitgelezen kans om een goede positie in deze markt in België op te bouwen."


In Nederland zal er dan weer sprake zijn van een groei dankzij de betere economische situatie. Daardoor stijgt het consumentenvertrouwen, waardoor de Nederlandse consument opnieuw bereid is om meer geld uit te geven, ook aan voeding.


Verder kan Sligro volgens Theodoor Gilissen gebruik maken van zijn sterke financiële positie om te groeien dankzij overnames. Die kunnen door de hoge vrije kasstroom en de relatief kleine schulden eenvoudig gefinancierd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top