Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

De Roeselaarse producent van tortillas en andere 'Tex Mex'-snacks, Snack Food Poco Loco, heeft zopas twee nieuwe productielijnen in gebruik genomen. De miljoeneninvestering was nodig om de stijgende vraag te kunnen volgen.

Huismerken dé groeimarkt

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro in twee nieuwe productielijnen om aan de toenemende vraag naar 'Tex Mex'-snacks en -voedingsproducten, zoals kruiden en sauzen, te kunnen voldoen. "De voorbije jaren zijn we telkens met 10% gegroeid en de komende drie jaar gaan we uit van een groei van 25%", zegt CEO Peter Denolf.

 

Het gros van die groei zal van de markt van de huismerken komen, zo stelt de CEO: "Het segment van de private labels, dat een belangrijk deel van onze productie uitmaakt, wordt steeds belangrijker." Die toenemende populariteit schrijft Denolf toe aan het groeiende consumentenvertrouwen in deze producten, de doorgedreven kwaliteitsverbetering en de productinnovatie van de jongste jaren. De grote baas van Poco Loco verwacht zelfs dat de huismerken van de verschillende retailers tegen 2025 de helft van alle verkochte voedingsproducten zullen vertegenwoordigen.

 

Poco Loco, opgericht in 1994, maakt sinds 2010 deel uit van de Finse voedingsgigant Paulig Group. De onderneming genereert een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro - 96% van de productie is bestemd voor de uitvoer - en telt 400 medewerkers. Tegen eind dit jaar zoekt de firma nog 75 extra medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top