Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

De Roeselaarse producent van tortillas en andere 'Tex Mex'-snacks, Snack Food Poco Loco, heeft zopas twee nieuwe productielijnen in gebruik genomen. De miljoeneninvestering was nodig om de stijgende vraag te kunnen volgen.

Huismerken dé groeimarkt

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro in twee nieuwe productielijnen om aan de toenemende vraag naar 'Tex Mex'-snacks en -voedingsproducten, zoals kruiden en sauzen, te kunnen voldoen. "De voorbije jaren zijn we telkens met 10% gegroeid en de komende drie jaar gaan we uit van een groei van 25%", zegt CEO Peter Denolf.

 

Het gros van die groei zal van de markt van de huismerken komen, zo stelt de CEO: "Het segment van de private labels, dat een belangrijk deel van onze productie uitmaakt, wordt steeds belangrijker." Die toenemende populariteit schrijft Denolf toe aan het groeiende consumentenvertrouwen in deze producten, de doorgedreven kwaliteitsverbetering en de productinnovatie van de jongste jaren. De grote baas van Poco Loco verwacht zelfs dat de huismerken van de verschillende retailers tegen 2025 de helft van alle verkochte voedingsproducten zullen vertegenwoordigen.

 

Poco Loco, opgericht in 1994, maakt sinds 2010 deel uit van de Finse voedingsgigant Paulig Group. De onderneming genereert een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro - 96% van de productie is bestemd voor de uitvoer - en telt 400 medewerkers. Tegen eind dit jaar zoekt de firma nog 75 extra medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top