Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro | RetailDetail

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

De Roeselaarse producent van tortillas en andere 'Tex Mex'-snacks, Snack Food Poco Loco, heeft zopas twee nieuwe productielijnen in gebruik genomen. De miljoeneninvestering was nodig om de stijgende vraag te kunnen volgen.

Huismerken dé groeimarkt

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro in twee nieuwe productielijnen om aan de toenemende vraag naar 'Tex Mex'-snacks en -voedingsproducten, zoals kruiden en sauzen, te kunnen voldoen. "De voorbije jaren zijn we telkens met 10% gegroeid en de komende drie jaar gaan we uit van een groei van 25%", zegt CEO Peter Denolf.

 

Het gros van die groei zal van de markt van de huismerken komen, zo stelt de CEO: "Het segment van de private labels, dat een belangrijk deel van onze productie uitmaakt, wordt steeds belangrijker." Die toenemende populariteit schrijft Denolf toe aan het groeiende consumentenvertrouwen in deze producten, de doorgedreven kwaliteitsverbetering en de productinnovatie van de jongste jaren. De grote baas van Poco Loco verwacht zelfs dat de huismerken van de verschillende retailers tegen 2025 de helft van alle verkochte voedingsproducten zullen vertegenwoordigen.

 

Poco Loco, opgericht in 1994, maakt sinds 2010 deel uit van de Finse voedingsgigant Paulig Group. De onderneming genereert een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro - 96% van de productie is bestemd voor de uitvoer - en telt 400 medewerkers. Tegen eind dit jaar zoekt de firma nog 75 extra medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.