Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro | RetailDetail

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro

De Roeselaarse producent van tortillas en andere 'Tex Mex'-snacks, Snack Food Poco Loco, heeft zopas twee nieuwe productielijnen in gebruik genomen. De miljoeneninvestering was nodig om de stijgende vraag te kunnen volgen.

Huismerken dé groeimarkt

Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro in twee nieuwe productielijnen om aan de toenemende vraag naar 'Tex Mex'-snacks en -voedingsproducten, zoals kruiden en sauzen, te kunnen voldoen. "De voorbije jaren zijn we telkens met 10% gegroeid en de komende drie jaar gaan we uit van een groei van 25%", zegt CEO Peter Denolf.

 

Het gros van die groei zal van de markt van de huismerken komen, zo stelt de CEO: "Het segment van de private labels, dat een belangrijk deel van onze productie uitmaakt, wordt steeds belangrijker." Die toenemende populariteit schrijft Denolf toe aan het groeiende consumentenvertrouwen in deze producten, de doorgedreven kwaliteitsverbetering en de productinnovatie van de jongste jaren. De grote baas van Poco Loco verwacht zelfs dat de huismerken van de verschillende retailers tegen 2025 de helft van alle verkochte voedingsproducten zullen vertegenwoordigen.

 

Poco Loco, opgericht in 1994, maakt sinds 2010 deel uit van de Finse voedingsgigant Paulig Group. De onderneming genereert een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro - 96% van de productie is bestemd voor de uitvoer - en telt 400 medewerkers. Tegen eind dit jaar zoekt de firma nog 75 extra medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.