Sommige Carrefours betalen prijsverschil met Albert Heijn terug

Sommige Carrefours betalen prijsverschil met Albert Heijn terug

"Vind je een zelfde artikel goedkoper bij Albert Heijn? Dan betalen we je 5x het verschil terug". Op die manier wil Carrefour zijn 'prijsperceptie' verbeteren in die gebieden waar de Nederlandse concurrent actief is.

Actie in Lier en Turnhout

Wie bij Carrefour in Lier of Turnhout winkelt, kan er niet naast kijken: via grote affiches aan de ingang (foto van een opmerkzame Twitteraar) gaat Carrefour in het verweer tegen 'prijsbreker' Albert Heijn. Die opende ongeveer een jaar geleden een vestiging in beide steden.

 

"Het is niet de bedoeling om dergelijke acties nationaal te gaan voeren", klinkt het op de hoofdzetel van Carrefour in Evere. "Het gaat om een lokale actie om de klanten gerust te stellen over de prijszetting van hun winkel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top