Spa rood, Spa blauw, maar geen Spa Wisdom

Spa rood, Spa blauw, maar geen Spa Wisdom

Spa Monopole wil niet dat The Body Shop het merk Spa Wisdom deponeert in Europa. De waterfabrikant schakelde de rechtbank in om dat te verhinderen.

Spa verzet zich tegen Wisdom

The Body Shop heeft een aantal verzorgingsproducten gelanceerd onder de paraplu van Spa Wisdom. Het wou dat ook in Europa laten registeren als beschermd merk, maar dat stootte op bezwaren van Spa Monopole, dat de gelijknamige waters commercialiseert.

 

Volgens De Tijd kreeg Spa Monopole de rechtbank aan zijn kant om de registratie van het wellness-concern te verhinderen. Dat laatste gaat echter in beroep.

 

Onder één paraplu

Spa besliste trouwens recentelijk nog om al zijn producten onder één moedermerk Spa te brengen en te werken met submerken. De consument zag Spa Reine, Spa Barisart – in de volksmond ook gekend als Spa blauw en Spa rood -, Spa Marie-Henriette, Spa Citron, Spa Fruit en Spa Bruisend immers als afzonderlijke merken met een eigen identiteit, maar zonder duidelijk onderling verband.

 

Spa Monopole dankt zijn naam overigens aan de gelijknamige Waalse plaats, waar de bronnen van het water gelegen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top