Spa rood, Spa blauw, maar geen Spa Wisdom

Spa rood, Spa blauw, maar geen Spa Wisdom

Spa Monopole wil niet dat The Body Shop het merk Spa Wisdom deponeert in Europa. De waterfabrikant schakelde de rechtbank in om dat te verhinderen.

Spa verzet zich tegen Wisdom

The Body Shop heeft een aantal verzorgingsproducten gelanceerd onder de paraplu van Spa Wisdom. Het wou dat ook in Europa laten registeren als beschermd merk, maar dat stootte op bezwaren van Spa Monopole, dat de gelijknamige waters commercialiseert.

 

Volgens De Tijd kreeg Spa Monopole de rechtbank aan zijn kant om de registratie van het wellness-concern te verhinderen. Dat laatste gaat echter in beroep.

 

Onder één paraplu

Spa besliste trouwens recentelijk nog om al zijn producten onder één moedermerk Spa te brengen en te werken met submerken. De consument zag Spa Reine, Spa Barisart – in de volksmond ook gekend als Spa blauw en Spa rood -, Spa Marie-Henriette, Spa Citron, Spa Fruit en Spa Bruisend immers als afzonderlijke merken met een eigen identiteit, maar zonder duidelijk onderling verband.

 

Spa Monopole dankt zijn naam overigens aan de gelijknamige Waalse plaats, waar de bronnen van het water gelegen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top