Spar Retail krijgt nieuw logo en nieuwe naam

Spar Retail krijgt nieuw logo en nieuwe naam

Spar Retail, de franchisetak van Colruyt Group, neemt een nieuw logo en een nieuwe naam aan: Retail Partners Colruyt Group. Zo wil de distributiegroep duidelijk maken dat het nog andere zelfstandige ondernemers belevert.  

"Meer dan Spar alleen"

Retail Partners Colruyt Group verenigt voortaan alle activiteiten van de groep die te maken hebben met zelfstandigen. "Vandaag bedienen we zo’n 410 winkels", zegt directeur-generaal Dirk Depoorter bij de inhuldiging van het nieuwe hoofdkantoor en distributiecentrum van de afdeling in Mechelen. "De samenwerking met de Spar-ondernemers is het meest uitgebouwd en is goed voor ongeveer de helft van de winkels, de andere helft zijn winkels van Alvo, zelfstandige Mini Markets en vrije klanten."

 

"Bovendien stellen we als partner de zelfstandige ondernemers ook heel wat middelen ter beschikking om hun winkel op te starten en uit te bouwen. De naam Spar Retail dekte dus niet langer de lading van wat we allemaal doen."

 

Met de naamsverandering wil Colruyt Group ook aangeven dat het zich op lange termijn engageert voor zijn zelfstandige partners. Dirk Depoorter: “Het feit dat Colruyt Group zijn naam bewust aan deze activiteit verbindt, is zowel voor heel onze organisatie als voor de zelfstandige ondernemers een belangrijk signaal. Het toont aan dat de groep gelooft in de samenwerking en hierin verder wil groeien.”

 

Het overkoepelen van de zelfstandigenactiviteiten heeft bovendien nog een onderliggende boodschap: “We staan ook open voor verschillende vormen van samenwerking met zelfstandigen. Ondernemers die zich niet goed voelen in de formule waarin ze vandaag zitten, kunnen bij ons terecht.”

 

Nieuw logo, ook voor Spar-winkels

Samen met de naam verandert ook het logo en de huisstijl. “Drie rode tekens, die doen denken aan ganzen in formatie”, vertelt Dirk Depoorter. “Ganzen wisselen regelmatig van plaats, maar vliegen wel in dezelfde richting. Op die manier willen wij ook samenwerken. De drie tekentjes stellen dan ook de zelfstandige ondernemer voor, de consument en Retail Partners Colruyt Group.”

 

Om daarnaast duidelijker te maken dat de Spar-winkels van Colruyt Group zich inhoudelijk onderscheiden van de Spar-vestigingen van Groep Lambrechts, de andere sublicentiehouder van Spar in ons land, kiest Colruyt ook voor een aangepast Spar-logo. Zo wil het dit onderscheid ook zichtbaar maken op de gevels en in de communicatie.

 

De komende weken en maanden zal het nieuwe logo meer en meer zichtbaar worden in het straatbeeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top