Spar Retail krijgt nieuw logo en nieuwe naam | RetailDetail

Spar Retail krijgt nieuw logo en nieuwe naam

Spar Retail krijgt nieuw logo en nieuwe naam

Spar Retail, de franchisetak van Colruyt Group, neemt een nieuw logo en een nieuwe naam aan: Retail Partners Colruyt Group. Zo wil de distributiegroep duidelijk maken dat het nog andere zelfstandige ondernemers belevert.  

"Meer dan Spar alleen"

Retail Partners Colruyt Group verenigt voortaan alle activiteiten van de groep die te maken hebben met zelfstandigen. "Vandaag bedienen we zo’n 410 winkels", zegt directeur-generaal Dirk Depoorter bij de inhuldiging van het nieuwe hoofdkantoor en distributiecentrum van de afdeling in Mechelen. "De samenwerking met de Spar-ondernemers is het meest uitgebouwd en is goed voor ongeveer de helft van de winkels, de andere helft zijn winkels van Alvo, zelfstandige Mini Markets en vrije klanten."

 

"Bovendien stellen we als partner de zelfstandige ondernemers ook heel wat middelen ter beschikking om hun winkel op te starten en uit te bouwen. De naam Spar Retail dekte dus niet langer de lading van wat we allemaal doen."

 

Met de naamsverandering wil Colruyt Group ook aangeven dat het zich op lange termijn engageert voor zijn zelfstandige partners. Dirk Depoorter: “Het feit dat Colruyt Group zijn naam bewust aan deze activiteit verbindt, is zowel voor heel onze organisatie als voor de zelfstandige ondernemers een belangrijk signaal. Het toont aan dat de groep gelooft in de samenwerking en hierin verder wil groeien.”

 

Het overkoepelen van de zelfstandigenactiviteiten heeft bovendien nog een onderliggende boodschap: “We staan ook open voor verschillende vormen van samenwerking met zelfstandigen. Ondernemers die zich niet goed voelen in de formule waarin ze vandaag zitten, kunnen bij ons terecht.”

 

Nieuw logo, ook voor Spar-winkels

Samen met de naam verandert ook het logo en de huisstijl. “Drie rode tekens, die doen denken aan ganzen in formatie”, vertelt Dirk Depoorter. “Ganzen wisselen regelmatig van plaats, maar vliegen wel in dezelfde richting. Op die manier willen wij ook samenwerken. De drie tekentjes stellen dan ook de zelfstandige ondernemer voor, de consument en Retail Partners Colruyt Group.”

 

Om daarnaast duidelijker te maken dat de Spar-winkels van Colruyt Group zich inhoudelijk onderscheiden van de Spar-vestigingen van Groep Lambrechts, de andere sublicentiehouder van Spar in ons land, kiest Colruyt ook voor een aangepast Spar-logo. Zo wil het dit onderscheid ook zichtbaar maken op de gevels en in de communicatie.

 

De komende weken en maanden zal het nieuwe logo meer en meer zichtbaar worden in het straatbeeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!