Spar zet expansie voort | RetailDetail

Spar zet expansie voort

Spar zet expansie voort

Het Spar-enseigne van de groep Colruyt heeft er nieuwe verkooppunten bijgekregen in Emelgem en Mariembourg. Voor de komende dagen staat er ook nog een opening gepland in in Laneffe.

Emelgem krijgt eigen Spar

De nieuwe winkel in Emelgem (Izegem) heeft een verkoopsoppervlakte van 713 m² en wordt uitgebaat door Peter Taillieu, die reeds een Spar-verkooppunt had in Kachtem en dat ook heel wat inwoners van Emelgem bediende. Toen het leegstaande gebouw van lasmachineproducent Cerdi vrijkwam, zag hij zijn kans om zijn werkgebied te verruimen. Taillieu werkt er samen met geranten Kevin Eggermont en Timothy Vandenbussche en tien personeelsleden.

 

In Mariembourg (deelgemeente van het Naamse Couvin) was er sprake van een heropening na een grondige verbouwing, waarbij de verkoopsoppervlakte van de winkel werd vergroot van 460 naar 790m². De winkel is eigendom van François Ghislain en zijn vrouw Delphine Lebon, die de winkel sinds 2002 uitbaten. Oorspronkelijke was de winkel een Eurospar, maar het oude logo verdween ten voordele van het nieuwe Spar-enseigne waarop ook een verwijzing naar Colruyt wordt gemaakt. Tegen 2016 moeten trouwens alle Eurospar-winkels die overgang hebben gemaakt.

 

Donderdag 9 juli (her)opent dan weer de Spar-winkel in Laneffe, een deelgemeente van Walcourt (ook al in Namen). Het gaat om een verkooppunt van 690 m², dat sinds 2009 werd bevoorraad door de groep Lambrechts, die eveneens het Spar-logo mag voeren.

 

Daarmee is het lijstje trouwens niet af: ook de komende maanden worden nog nieuwe winkels geopend. Eind augustus staan alvast die in Gembloers (22/8) en Sint-Stevens-Woluwe (27/8) op de planning. Het aantal winkels dat door zelfstandigen wordt uitgebaat onder het Spar-logo van Colruyt, zit nu al ruim boven de 200, zegt marketingverantwoordelijke Bram Depester van Retail Partners Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.