Speculatie over bod op Weight Watchers | RetailDetail

Speculatie over bod op Weight Watchers

Speculatie over bod op Weight Watchers

De beurskoers van Weight Watchers is maandag aanzienlijk hoger gegaan na speculatie over een mogelijk overnamebod door een niet nader genoemd investeringsfonds.

Afslankgroep maakt moeilijke periode door

Weight Watchers staat er nochtans niet meteen florissant voor: het bedrijf heeft te traag gereageerd op veranderingen in de markt, waarin steeds minder mensen deelnemen aan afslankcursussen. In het eerste kwartaal lag hun aantal 17 procent onder dat van dezelfde periode vorig jaar. In Noord-Amerika, waar het bedrijf zijn zwaartepunt heeft, is de terugval met -21% zelfs nog groter.

 

De terugval vertaalde zich in een spectaculaire inzinking van de beurskoers: die vermagerde tussen midden december 2014 en begin juli 2015 met liefst 86 procent. Volgens The New York Post maakt een niet nader genoemd investeringsfonds daar nu gebruik van om het bedrijf overnemen. Het zou er 8 dollar per aandeel voor veil hebben, zowat het dubbele van de 4,09 dollar waartegen het vorige vrijdag afsloot.

 

De hele zaak wordt nauwgezet gevolgd in België, want het bedrijf is voor 51% in handen van de Luxemburgse groep Artal, die gecontroleerd wordt door de Belgische families Ullens de Schooten en Wittouck. Zij namen Weight Watchers in 1999 over van de sauzenfabrikant H.J. Heinz, negen jaar nadat ze de Tiense Suikerraffinaderij hadden verkocht aan het Duitse SüdZucker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.