Stadsfeestzaal versterkt zich met brasserie Corsendonk

Stadsfeestzaal versterkt zich met brasserie Corsendonk

Brouwerij Corsendonk uit Oud-Turnhout gaat volgend jaar een brasserie openen in de Antwerpse Stadsfeestzaal. Enkele maanden geleden opende de Belgische brouwer ook al Brasserie Le Royal in het Centraal Station.

Groot aanbod bieren

"Na een half jaar onderhandelen en nadenken over het interieur is het beklonken", zegt Jef Keersmaeckers, zaakvoerder van de brouwerij aan de Gazet van Antwerpen.

 

"Een groot aanbod aan bieren zal uiteraard het belangrijkste kenmerk worden van de brasserie. U zou er van schrikken hoeveel verschillende bieren er gedronken worden door toeristen. We willen ook sterk inzetten op de warme keuken, waar er enkel met verse producten gewerkt zal worden."

 

Le Royal in het Antwerpse Centraal Station moet het voorbeeld worden: Corsendonk renoveerde in het station de oude wachtzaal naar de grandeur van weleer. Om in de toekomst meer volk te trekken gaat het daar samenwerken met de NMBS en De Lijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top