Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract | RetailDetail

Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract

Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract

Vleeswarenproducent Ter Beke heeft in de eerste helft van zijn boekjaar een daling van de omzet moeten toestaan, die voor een groot stuk te wijten was aan het wegvallen van een grote Duitse klant.

Stijging nettowinst

De omzet van Ter Beke kwam uit op 191,4 miljoen euro, een daling van 4% ten opzichte van een jaar eerder. Analisten hadden een omzetstijging van 2% verwacht. Toch ging de bedrijfswinst met een kwart omhoog, naar 7,5 miljoen euro, en ook de nettowinst kende een fikse stijging van 27,8% naar 4,4 miljoen euro.

 

Binnen het bedrijf draaide vooral de divisie vleeswaren goed, want de divisie bereide gerechten zag zijn operationeel resultaat licht dalen als gevolg van een toenemende druk op de marges en het wegvallen van het Duitse contract.

 

Vorige week werd nog bekend gemaakt dat Ter Beke een aandeel heeft genomen in het Franse bedrijf Stefano Toselli, waarmee het ook al een joint venture heeft in Polen. Tot 2018 heeft Ter Beke de mogelijkheid om Stefano Toselli helemaal over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.