Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract | RetailDetail

Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract

Ter Beke ziet omzet dalen na wegvallen contract

Vleeswarenproducent Ter Beke heeft in de eerste helft van zijn boekjaar een daling van de omzet moeten toestaan, die voor een groot stuk te wijten was aan het wegvallen van een grote Duitse klant.

Stijging nettowinst

De omzet van Ter Beke kwam uit op 191,4 miljoen euro, een daling van 4% ten opzichte van een jaar eerder. Analisten hadden een omzetstijging van 2% verwacht. Toch ging de bedrijfswinst met een kwart omhoog, naar 7,5 miljoen euro, en ook de nettowinst kende een fikse stijging van 27,8% naar 4,4 miljoen euro.

 

Binnen het bedrijf draaide vooral de divisie vleeswaren goed, want de divisie bereide gerechten zag zijn operationeel resultaat licht dalen als gevolg van een toenemende druk op de marges en het wegvallen van het Duitse contract.

 

Vorige week werd nog bekend gemaakt dat Ter Beke een aandeel heeft genomen in het Franse bedrijf Stefano Toselli, waarmee het ook al een joint venture heeft in Polen. Tot 2018 heeft Ter Beke de mogelijkheid om Stefano Toselli helemaal over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top