Univeg-topman wil grote fusie bewerkstelligen

Univeg-topman wil grote fusie bewerkstelligen

Hein Deprez, de topman bij Univeg, wil via een fusie met Greenyard Foods en Peatinvest een wereldmarktleider in groenten en fruit uitbouwen. De fusie zou de bedrijven samen groter maken dan bedrijven als Dole en Chiquita.

"Gunstig voor iedereen"

Als de fusie er komt, dan hebben de bedrijven samen een jaaromzet van ongeveer 3,7 miljard euro, weet De Tijd. Vorige maand raakte al bekend dat Deprez aan het bekijken was of een fusie met Greenyard mogelijk was. Nu wil hij dus nog een stapje verder gaan door Peatinvest te betrekken.

 

"Het creëren van een gecombineerde groep met verse groenten, diepvriesgroenten en fruit en groenten in conserven zal gunstig zijn voor telers, retailers, consumenten, medewerkers en aandeelhouders", stelt Hein Deprez, voorzitter én belangrijk aandeelhouder van de drie fusiekandidaten. "We zijn ervan overtuigd dat maatschappelijke trends vragen om een meer holistische kijk op de groenten- en fruitconsumptie".

 

Op dit moment werken de drie bedrijven aan een overeenkomst die een waardering aan de aparte bedrijven geeft en die een structuur moet zijn voor de fusie. Er zou wel nog geen definitief besluit genomen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top