Vandemoortele haalt toekomstige CEO aan boord | RetailDetail

Vandemoortele haalt toekomstige CEO aan boord

Vandemoortele haalt toekomstige CEO aan boord

Het Gentse Vandemoortele heeft de huidige CEO van Balta, Jules Noten, aangetrokken om vanaf 1 augustus de Bakery Products Business Line te leiden. De 51-jarige Noten zal "binnen een paar jaar" huidig topman Jean Vandemoortele opvolgen als CEO van de specialist in diepvriesbakkerijproducten, margarines en vetten.

Terugkeer naar de "food"

Bij Vandemoortele volgt Jules Noten begin augustus Eddy de Mûelenaere op, die de groep eind april verlaten heeft. "De komst van Jules Noten betekent een echte versterking van ons managementteam. Hij heeft alle kwaliteiten en ervaring in huis om onze Bakery business tot een succesvolle en onbetwiste Europese leider uit te bouwen", zegt huidig CEO Jean Vandemoortele.

 

Jules Noten verlaat de West-Vlaamse tapijtgroep Balta, net nadat hij er vorige week nog 84 ontslagen aankondigde. De Raad van Bestuur was wel al weken geleden door haar CEO op de hoogte gebracht van diens op til zijnde carrièreswitch, benadrukt Balta.

 

Noten was de voorbije tien jaar actief bij onder meer Unilever (2001-2003), verlichtingsspecialist Massive als CEO (2003-2008), de investeringsgroep 3i als senior advisor (2008-2009) en was sinds januari 2009 topman van de tapijtgroep Balta.

 

Stoelendans bij Vandemoortele

De Raad van Bestuur van Vandemoortele heeft Michel Delloye benoemd tot voorzitter van de Raad in opvolging van Karel Boone (Lotus Bakeries), die de leeftijdsgrens bereikt heeft. Michel Delloye zetelt sinds 2011 als onafhankelijk bestuurder bij Vandemoortele.

 

"Het is de bedoeling dat Delloye binnen een paar jaar het voorzitterschap van de Raad van Bestuur overdraagt aan huidig CEO Jean Vandemoortele en dat Jules Noten op dat ogenblik CEO wordt", aldus nog de Gentse voedingsgroep.

 

1,3 miljard euro omzet

Vandemoortele is actief in twee voedingssectoren. De afdeling Bakery Products produceert en verkoopt diepgevroren broodproducten, viennoiserie of nog patisserie voor zowel professionele gebruikers in de bakkerij- en foodservicekanalen als voor retailers.

 

De afdeling Lipids produceert en verkoopt een breed gamma producten die verwerkbaarheid, smaak en aroma combineren. Daarnaast is de afdeling sterk aanwezig in de retail, met een uitgebreid assortiment privatelabelmargarines en frituurvetten en een aantal sterke consumentenmerken in de Benelux (Vandemoortele, Vitelma, Diamant en Gouda’s Glorie).

 

In 2011 realiseerde Vandemoortele een omzet van ca. 1,3 miljard euro, met 5.000 medewerkers. De groep, met hoofdkantoor in Gent, is actief in 12 Europese landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top