Vandemoortele koopt grootste Italiaanse ciabattaproducent | RetailDetail

Vandemoortele koopt grootste Italiaanse ciabattaproducent

Vandemoortele koopt grootste Italiaanse ciabattaproducent

Voedingsgroep Vandemoortele heeft het Italiaanse Lanterna-Agritech gekocht, de marktleider in diepgevroren focaccia en ciabatta in Italië. Er werd geen overnamebedrag bekend gemaakt.

"In lijn met strategie"

Het Italiaanse bedrijf boekte in 2013 een omzet van 87 miljoen euro en heeft in Italië drie fabrieken. Daar produceren 300 werknemers jaarlijks 80 miljoen kilo brood. Deze overname ligt volledig in lijn met de groeistrategie van Vandemoortele en komt naast onze eerder aangekondigde investeringen in nieuwe fabrieken in Lyon en Polen", verklaart Jean Vandemoortele.

 

Vandemoortele draaide in 2013 een omzet van 1,28 miljard euro, waarvan 689 miljoen euro uit de bakkerijdivisie. Het segment is binnen het bedrijf de sterkste groeier. Na de aankoop van de Franse bakkerijproducent Panavi raakte Vandemoortele in 2008 in de problemen, waardoor het zijn sojabedrijf Alpro moest verkopen. Inmiddels is het bedrijf, dankzij de rendabelere bakkerijdivisie, dus weer aan de beterhand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.