Vernieuwde Colruyt in Liedekerke heropent morgen | RetailDetail

Vernieuwde Colruyt in Liedekerke heropent morgen

Vernieuwde Colruyt in Liedekerke heropent morgen

Op woensdag 25 november opent de vernieuwde Colruyt in Liedekerke de deuren na enkele maanden van verbouwingswerken. De winkel werd omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie.

Extra kassa

Na exact drie maanden - de vestiging ging dicht op 24 augustus, drie dagen later gingen de ruwbouwwerken al van start - gaat de Colruyt van Liedekerke morgen opnieuw open. De totaal vernieuwde vestiging is iets groter geworden: de winkelvloer ging van 1.700 naar 2.000 m². Inclusief opslagruimte en administratieruimte is de vestiging nu 2.900 m² groot.

 

De winkel werd ingericht volgens het nieuwste concept, wat betekent dat de plastic flappen aan de versmarkt vervangen zijn door een luchtgordijn en dat de klanten ook terechtkunnen in een gloednieuwe beenhouwerij. "Ze hebben er een mooi overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades. En ze zien er onze beenhouwers aan het werk in een open atelier. Zo zijn ze makkelijk aan te spreken bij vragen of een speciale bestelling", zegt chef-beenhouwer Dirk De Deyn.

 

Voorts werden de producten logischer gerangschikt. "Daardoor kunnen klanten nog vlotter winkelen", zegt uitbater Arvid Luchtens. "Bovendien hebben we een extra kassa voorzien, voor een nog vlottere bediening." In de Liedekerkse vestiging, die ook een Collect&Go-afhaalpunt telt, zijn 66 medewerkers aan de slag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.