Verse producten Spar krijgen nieuwe verpakkingen

Verse producten Spar krijgen nieuwe verpakkingen

De verse producten van supermarktketen Spar zijn in een nieuwe verpakking gestoken. Daarbij heeft elke categorie voortaan een slogan, die de nadruk moet leggen op de oorsprong en de versheid van het product.

Meer controles

Op alle verpakkingen zal ook het logo van Spar prominent aanwezig zijn. Naast de vernieuwde verpakkingen worden er ook meer controles uitgevoerd op de versheid van de verschillende producten. Er zijn ook nieuwe recepten ontwikkeld voor de soepen, die allemaal gemaakt worden door een Belgische producent.

 

Daarnaast is er ook extra aandacht voor duurzaamheid. Zo zijn de maatjes MSC-gecertificeerd, wat aangeeft dat ze op duurzame wijze worden gekweekt. Binnenkort zullen ook de mosselen, verse vis, bereide maaltijden en voorverpakte groenten in een nieuw jasje gestoken worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top