Verse producten Spar krijgen nieuwe verpakkingen | RetailDetail

Verse producten Spar krijgen nieuwe verpakkingen

Verse producten Spar krijgen nieuwe verpakkingen

De verse producten van supermarktketen Spar zijn in een nieuwe verpakking gestoken. Daarbij heeft elke categorie voortaan een slogan, die de nadruk moet leggen op de oorsprong en de versheid van het product.

Meer controles

Op alle verpakkingen zal ook het logo van Spar prominent aanwezig zijn. Naast de vernieuwde verpakkingen worden er ook meer controles uitgevoerd op de versheid van de verschillende producten. Er zijn ook nieuwe recepten ontwikkeld voor de soepen, die allemaal gemaakt worden door een Belgische producent.

 

Daarnaast is er ook extra aandacht voor duurzaamheid. Zo zijn de maatjes MSC-gecertificeerd, wat aangeeft dat ze op duurzame wijze worden gekweekt. Binnenkort zullen ook de mosselen, verse vis, bereide maaltijden en voorverpakte groenten in een nieuw jasje gestoken worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.