Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

In de Gentse Zonnestraat is vanmorgen de vierde Nespresso Boutique van ons land geopend. Zo hoopt het Clooney-merk alvast een boontje mee te pikken van de koffie-hype die momenteel door ons land raast.

Midden in het centrum

De stijlvolle winkel van 150 m² bevindt zich vlak bij de Veldstraat, dé winkelstraat in de Gentse shoppingbuurt. Een bewuste keuze, volgens algemeen directeur Alexander Schoenegger: “Liefhebbers kunnen zo een dagje shoppen perfect combineren met een bezoek aan de Boutique”.

 

Voor koffieliefhebbers staat er een gamma van zestien smaken klaar, telkens met een uitleg en een score op de intensiteitsschaal. Elke smaak heeft bovendien een eigen bijpassende chocoladesmaak, “gepaard door een wijnsommelier”, om de focus op het bovenste marktsegment nog eens te benadrukken.

 

Winkel, afhaal- en inzamelpunt

Klanten kunnen in de winkel uiteraard terecht om koffiecapsules te kopen, maar ook voor accessoires als tassen en lepeltjes en zelfs hele Nespresso-machines. Voor te ijverige kopers – de winkel in de binnenstad is niet zo goed bereikbaar met de auto – worden de pakketjes ook thuisgeleverd.

 

De Boutique is in de eerste plaats uiteraard een winkel, maar de vestiging fungeert ook als afhaalpunt voor bestellingen die online of via de telefoon gedaan zijn en als verzamelpunt voor gebruikte capsules. Die worden dan naar een recyclagecentrum in Nederland gestuurd.

 

Mikken op thuiskoffie

Een kleine degustatietoog is er wel, maar een echte zitruimte om rustig van een koffietje te genieten komt er niet. Een bewuste keuze, heet het: “De winkel is daar gewoon te klein voor. We stellen zulke hoge eisen aan de locatie waar we aanwezig willen zijn, dat het ondoenbaar is om dan ook nog eens een hele grote ruimte te vinden.”

 

Met de opening van vestigingen in Antwerpen (februari), Luik (april), Brussel (mei) en vandaag dus Gent gaat het erg hard voor Nespresso. Nieuwe uitbreidingen zijn voorlopig dan ook niet in zicht in België. Nederland krijgt er echter nog voor de feestdagen een zevende boetiek bij, in Amstelveen. Zo nadert de keten alsmaar dichter de mijlpaal van 300 winkels wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top