Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

In de Gentse Zonnestraat is vanmorgen de vierde Nespresso Boutique van ons land geopend. Zo hoopt het Clooney-merk alvast een boontje mee te pikken van de koffie-hype die momenteel door ons land raast.

Midden in het centrum

De stijlvolle winkel van 150 m² bevindt zich vlak bij de Veldstraat, dé winkelstraat in de Gentse shoppingbuurt. Een bewuste keuze, volgens algemeen directeur Alexander Schoenegger: “Liefhebbers kunnen zo een dagje shoppen perfect combineren met een bezoek aan de Boutique”.

 

Voor koffieliefhebbers staat er een gamma van zestien smaken klaar, telkens met een uitleg en een score op de intensiteitsschaal. Elke smaak heeft bovendien een eigen bijpassende chocoladesmaak, “gepaard door een wijnsommelier”, om de focus op het bovenste marktsegment nog eens te benadrukken.

 

Winkel, afhaal- en inzamelpunt

Klanten kunnen in de winkel uiteraard terecht om koffiecapsules te kopen, maar ook voor accessoires als tassen en lepeltjes en zelfs hele Nespresso-machines. Voor te ijverige kopers – de winkel in de binnenstad is niet zo goed bereikbaar met de auto – worden de pakketjes ook thuisgeleverd.

 

De Boutique is in de eerste plaats uiteraard een winkel, maar de vestiging fungeert ook als afhaalpunt voor bestellingen die online of via de telefoon gedaan zijn en als verzamelpunt voor gebruikte capsules. Die worden dan naar een recyclagecentrum in Nederland gestuurd.

 

Mikken op thuiskoffie

Een kleine degustatietoog is er wel, maar een echte zitruimte om rustig van een koffietje te genieten komt er niet. Een bewuste keuze, heet het: “De winkel is daar gewoon te klein voor. We stellen zulke hoge eisen aan de locatie waar we aanwezig willen zijn, dat het ondoenbaar is om dan ook nog eens een hele grote ruimte te vinden.”

 

Met de opening van vestigingen in Antwerpen (februari), Luik (april), Brussel (mei) en vandaag dus Gent gaat het erg hard voor Nespresso. Nieuwe uitbreidingen zijn voorlopig dan ook niet in zicht in België. Nederland krijgt er echter nog voor de feestdagen een zevende boetiek bij, in Amstelveen. Zo nadert de keten alsmaar dichter de mijlpaal van 300 winkels wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top