Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

Vierde Belgische Nespresso Boutique opent vandaag in Gent

In de Gentse Zonnestraat is vanmorgen de vierde Nespresso Boutique van ons land geopend. Zo hoopt het Clooney-merk alvast een boontje mee te pikken van de koffie-hype die momenteel door ons land raast.

Midden in het centrum

De stijlvolle winkel van 150 m² bevindt zich vlak bij de Veldstraat, dé winkelstraat in de Gentse shoppingbuurt. Een bewuste keuze, volgens algemeen directeur Alexander Schoenegger: “Liefhebbers kunnen zo een dagje shoppen perfect combineren met een bezoek aan de Boutique”.

 

Voor koffieliefhebbers staat er een gamma van zestien smaken klaar, telkens met een uitleg en een score op de intensiteitsschaal. Elke smaak heeft bovendien een eigen bijpassende chocoladesmaak, “gepaard door een wijnsommelier”, om de focus op het bovenste marktsegment nog eens te benadrukken.

 

Winkel, afhaal- en inzamelpunt

Klanten kunnen in de winkel uiteraard terecht om koffiecapsules te kopen, maar ook voor accessoires als tassen en lepeltjes en zelfs hele Nespresso-machines. Voor te ijverige kopers – de winkel in de binnenstad is niet zo goed bereikbaar met de auto – worden de pakketjes ook thuisgeleverd.

 

De Boutique is in de eerste plaats uiteraard een winkel, maar de vestiging fungeert ook als afhaalpunt voor bestellingen die online of via de telefoon gedaan zijn en als verzamelpunt voor gebruikte capsules. Die worden dan naar een recyclagecentrum in Nederland gestuurd.

 

Mikken op thuiskoffie

Een kleine degustatietoog is er wel, maar een echte zitruimte om rustig van een koffietje te genieten komt er niet. Een bewuste keuze, heet het: “De winkel is daar gewoon te klein voor. We stellen zulke hoge eisen aan de locatie waar we aanwezig willen zijn, dat het ondoenbaar is om dan ook nog eens een hele grote ruimte te vinden.”

 

Met de opening van vestigingen in Antwerpen (februari), Luik (april), Brussel (mei) en vandaag dus Gent gaat het erg hard voor Nespresso. Nieuwe uitbreidingen zijn voorlopig dan ook niet in zicht in België. Nederland krijgt er echter nog voor de feestdagen een zevende boetiek bij, in Amstelveen. Zo nadert de keten alsmaar dichter de mijlpaal van 300 winkels wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top