Wim Destoop draagt roer PepsiCo BeLux over | RetailDetail

Wim Destoop draagt roer PepsiCo BeLux over

Wim Destoop draagt roer PepsiCo BeLux over

Wim Destoop, general manager van PepsiCo BeLux, klimt op tot vicepresident business transformation manager voor West-Europa. Het roer van de Belgische en Luxemburgse tak van de frisdrank- en snackproducent geeft hij door aan Harmen Scholten. Beiden starten al vandaag, 1 juni 2012, in hun nieuwe functie.

Oudgediende in de Pepsi-marketing

De 44-jarige Harmen Scholten is al negen jaar actief in het bedrijf, waar hij binnen de afdeling marketing al meerdere directeursposities bekleedde. De laatste jaren was hij senior category director foods voor West-Europa en verantwoordelijke voor de afdeling Nuts & Seeds voor Europa.

 

In die hoedanigheid stond Scholten mee in voor de ontwikkeling van de voedingsproducten in Europa, zoals Lay’s, Smith, Doritos, Duyvis en Quaker. Dat deed hij onder meer door het leiden van de lancering van Lay's Oven Baked en de introductie van zonnebloemolie als bakvet.

 

Voor zijn komst naar PepsiCo was de Nederlander, die een MBA aan de Universiteit Nyenrode haalde, werkzaam in sales- en marketingrollen bij Heineken, Friesland Dairy Foods en Quaker Oats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.