Wim Destoop draagt roer PepsiCo BeLux over

Wim Destoop draagt roer PepsiCo BeLux over

Wim Destoop, general manager van PepsiCo BeLux, klimt op tot vicepresident business transformation manager voor West-Europa. Het roer van de Belgische en Luxemburgse tak van de frisdrank- en snackproducent geeft hij door aan Harmen Scholten. Beiden starten al vandaag, 1 juni 2012, in hun nieuwe functie.

Oudgediende in de Pepsi-marketing

De 44-jarige Harmen Scholten is al negen jaar actief in het bedrijf, waar hij binnen de afdeling marketing al meerdere directeursposities bekleedde. De laatste jaren was hij senior category director foods voor West-Europa en verantwoordelijke voor de afdeling Nuts & Seeds voor Europa.

 

In die hoedanigheid stond Scholten mee in voor de ontwikkeling van de voedingsproducten in Europa, zoals Lay’s, Smith, Doritos, Duyvis en Quaker. Dat deed hij onder meer door het leiden van de lancering van Lay's Oven Baked en de introductie van zonnebloemolie als bakvet.

 

Voor zijn komst naar PepsiCo was de Nederlander, die een MBA aan de Universiteit Nyenrode haalde, werkzaam in sales- en marketingrollen bij Heineken, Friesland Dairy Foods en Quaker Oats.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije Europese zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7 procent dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

Back to top