10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel | RetailDetail

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van alle online bestellingen voor Delhaize Direct gebeuren al via een smartphone, hoewel de applicatie nog maar sinds september 2011 goed en wel loopt en nog enkel voor iPhone beschikbaar is. Daarom lanceert Delhaize nu ook een versie voor smartphones die op het Android-besturingssysteem draaien.


De mobiele applicatie van Delhaize is naar eigen zeggen een “voltreffer”: tot nu toe werd de iPhone-app meer dan 30.000 keer gedownload. Klanten kunnen ermee het productassortiment doorzoeken, promoties bekijken, een digitaal boodschappenlijstje aanleggen en barcodes scannen. Blijkbaar wordt de applicatie intussen ook opvallend veel gebruikt om werkelijk tot bestelling over te gaan. 


Mobiele poort naar Delhaize Direct

Sinds twee jaar biedt Delhaize de mogelijkheid aan haar klanten om hun boodschappen online te bestellen via Delhaize Direct, en die optie is meteen één van de belangrijkste eigenschappen van de mobiele app. Via Delhaize Direct kunnen consumenten online een winkelmandje samenstellen uit een beperkt assortiment van 18.000 (vooral verse) producten. De volgende openingsdag kan de klant zijn bestelling gaan ophalen in één van de 99 supermarkten die een Delhaize Direct-afhaalpunt hebben.

 

Met de toevoeging van een Android-app hoopt de supermarktketen nog meer in te spelen op de snelgroeiende markt voor mobiel shoppen. Colruyt ging er eind oktober al prat op dat 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone verliep, rivaal Delhaize zou nu reeds een aandeel van 10% mobiele bestellingen bereiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.