10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel | RetailDetail

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van alle online bestellingen voor Delhaize Direct gebeuren al via een smartphone, hoewel de applicatie nog maar sinds september 2011 goed en wel loopt en nog enkel voor iPhone beschikbaar is. Daarom lanceert Delhaize nu ook een versie voor smartphones die op het Android-besturingssysteem draaien.


De mobiele applicatie van Delhaize is naar eigen zeggen een “voltreffer”: tot nu toe werd de iPhone-app meer dan 30.000 keer gedownload. Klanten kunnen ermee het productassortiment doorzoeken, promoties bekijken, een digitaal boodschappenlijstje aanleggen en barcodes scannen. Blijkbaar wordt de applicatie intussen ook opvallend veel gebruikt om werkelijk tot bestelling over te gaan. 


Mobiele poort naar Delhaize Direct

Sinds twee jaar biedt Delhaize de mogelijkheid aan haar klanten om hun boodschappen online te bestellen via Delhaize Direct, en die optie is meteen één van de belangrijkste eigenschappen van de mobiele app. Via Delhaize Direct kunnen consumenten online een winkelmandje samenstellen uit een beperkt assortiment van 18.000 (vooral verse) producten. De volgende openingsdag kan de klant zijn bestelling gaan ophalen in één van de 99 supermarkten die een Delhaize Direct-afhaalpunt hebben.

 

Met de toevoeging van een Android-app hoopt de supermarktketen nog meer in te spelen op de snelgroeiende markt voor mobiel shoppen. Colruyt ging er eind oktober al prat op dat 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone verliep, rivaal Delhaize zou nu reeds een aandeel van 10% mobiele bestellingen bereiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top