10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel | RetailDetail

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van alle online bestellingen voor Delhaize Direct gebeuren al via een smartphone, hoewel de applicatie nog maar sinds september 2011 goed en wel loopt en nog enkel voor iPhone beschikbaar is. Daarom lanceert Delhaize nu ook een versie voor smartphones die op het Android-besturingssysteem draaien.


De mobiele applicatie van Delhaize is naar eigen zeggen een “voltreffer”: tot nu toe werd de iPhone-app meer dan 30.000 keer gedownload. Klanten kunnen ermee het productassortiment doorzoeken, promoties bekijken, een digitaal boodschappenlijstje aanleggen en barcodes scannen. Blijkbaar wordt de applicatie intussen ook opvallend veel gebruikt om werkelijk tot bestelling over te gaan. 


Mobiele poort naar Delhaize Direct

Sinds twee jaar biedt Delhaize de mogelijkheid aan haar klanten om hun boodschappen online te bestellen via Delhaize Direct, en die optie is meteen één van de belangrijkste eigenschappen van de mobiele app. Via Delhaize Direct kunnen consumenten online een winkelmandje samenstellen uit een beperkt assortiment van 18.000 (vooral verse) producten. De volgende openingsdag kan de klant zijn bestelling gaan ophalen in één van de 99 supermarkten die een Delhaize Direct-afhaalpunt hebben.

 

Met de toevoeging van een Android-app hoopt de supermarktketen nog meer in te spelen op de snelgroeiende markt voor mobiel shoppen. Colruyt ging er eind oktober al prat op dat 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone verliep, rivaal Delhaize zou nu reeds een aandeel van 10% mobiele bestellingen bereiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.