10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van de Delhaize Direct-bestellingen gebeurt mobiel

10% van alle online bestellingen voor Delhaize Direct gebeuren al via een smartphone, hoewel de applicatie nog maar sinds september 2011 goed en wel loopt en nog enkel voor iPhone beschikbaar is. Daarom lanceert Delhaize nu ook een versie voor smartphones die op het Android-besturingssysteem draaien.


De mobiele applicatie van Delhaize is naar eigen zeggen een “voltreffer”: tot nu toe werd de iPhone-app meer dan 30.000 keer gedownload. Klanten kunnen ermee het productassortiment doorzoeken, promoties bekijken, een digitaal boodschappenlijstje aanleggen en barcodes scannen. Blijkbaar wordt de applicatie intussen ook opvallend veel gebruikt om werkelijk tot bestelling over te gaan. 


Mobiele poort naar Delhaize Direct

Sinds twee jaar biedt Delhaize de mogelijkheid aan haar klanten om hun boodschappen online te bestellen via Delhaize Direct, en die optie is meteen één van de belangrijkste eigenschappen van de mobiele app. Via Delhaize Direct kunnen consumenten online een winkelmandje samenstellen uit een beperkt assortiment van 18.000 (vooral verse) producten. De volgende openingsdag kan de klant zijn bestelling gaan ophalen in één van de 99 supermarkten die een Delhaize Direct-afhaalpunt hebben.

 

Met de toevoeging van een Android-app hoopt de supermarktketen nog meer in te spelen op de snelgroeiende markt voor mobiel shoppen. Colruyt ging er eind oktober al prat op dat 4% van de Collect&Go-bestellingen via smartphone verliep, rivaal Delhaize zou nu reeds een aandeel van 10% mobiele bestellingen bereiken.

Tags: