140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

De Belgische e-commercesector groeit snel, maar er is nog veel werk aan de winkel. Op maandag 30 november en dinsdag 1 december wordt E-Commerce Xpo in Kortrijk Xpo daarom het contactplatform voor oplossingen voor e-commerce.

Ook sprekers en ‘express sessions’

Met E-Commerce Xpo willen UNIZO en Kortrijk Xpo een antwoord bieden aan de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien. Deze editie worden extra seminars ingericht voor bestaande webshops die zich, met kennis van zaken, verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren.


Zo staan op de affiche verschillende sprekers, zoals BlaBloom, Bmini,CarAmigo, Leapp, Mediaboetiek.be, Nespresso, Printbirdie, Studio100, Veritas, en zijn er ook tal van ‘express sessions’ gepland, waarin de bezoeker in slechts 10 minuten tijd de essentie over een product of tool verneemt.


50% groter dan vorig jaar

Dankzij de grote tevredenheid van bezoekers en van exposanten over de 1e editie, wordt deze editie van E-Commerce Xpo maar liefst 50% groter. Met meer dan 140 exposanten bestaat het aanbod zowel uit toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven. Bedoeling is dat hun e-commercespecialisten alle ondernemers (B2B & B2C) met vragen rond e-business een oplossing op maat bieden.


Ook de expositie The Future of Shopping Roadshow zal op 30 november en 1 december aanwezig zijn: een absolute must-see voor iedereen die nu al zelf wil ervaren hoe de consument van morgen zal winkelen.


U bezoekt E-Commerce Xpo 2015 gratis, mits online voorregistratie via www.ecommercexpo.be met code 746234. De bezoekersbadge geeft niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminars en de free catering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top