140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015 | RetailDetail

140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

De Belgische e-commercesector groeit snel, maar er is nog veel werk aan de winkel. Op maandag 30 november en dinsdag 1 december wordt E-Commerce Xpo in Kortrijk Xpo daarom het contactplatform voor oplossingen voor e-commerce.

Ook sprekers en ‘express sessions’

Met E-Commerce Xpo willen UNIZO en Kortrijk Xpo een antwoord bieden aan de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien. Deze editie worden extra seminars ingericht voor bestaande webshops die zich, met kennis van zaken, verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren.


Zo staan op de affiche verschillende sprekers, zoals BlaBloom, Bmini,CarAmigo, Leapp, Mediaboetiek.be, Nespresso, Printbirdie, Studio100, Veritas, en zijn er ook tal van ‘express sessions’ gepland, waarin de bezoeker in slechts 10 minuten tijd de essentie over een product of tool verneemt.


50% groter dan vorig jaar

Dankzij de grote tevredenheid van bezoekers en van exposanten over de 1e editie, wordt deze editie van E-Commerce Xpo maar liefst 50% groter. Met meer dan 140 exposanten bestaat het aanbod zowel uit toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven. Bedoeling is dat hun e-commercespecialisten alle ondernemers (B2B & B2C) met vragen rond e-business een oplossing op maat bieden.


Ook de expositie The Future of Shopping Roadshow zal op 30 november en 1 december aanwezig zijn: een absolute must-see voor iedereen die nu al zelf wil ervaren hoe de consument van morgen zal winkelen.


U bezoekt E-Commerce Xpo 2015 gratis, mits online voorregistratie via www.ecommercexpo.be met code 746234. De bezoekersbadge geeft niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminars en de free catering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.