140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015 | RetailDetail

140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

140 exposanten op E-Commerce Xpo 2015

De Belgische e-commercesector groeit snel, maar er is nog veel werk aan de winkel. Op maandag 30 november en dinsdag 1 december wordt E-Commerce Xpo in Kortrijk Xpo daarom het contactplatform voor oplossingen voor e-commerce.

Ook sprekers en ‘express sessions’

Met E-Commerce Xpo willen UNIZO en Kortrijk Xpo een antwoord bieden aan de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien. Deze editie worden extra seminars ingericht voor bestaande webshops die zich, met kennis van zaken, verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren.


Zo staan op de affiche verschillende sprekers, zoals BlaBloom, Bmini,CarAmigo, Leapp, Mediaboetiek.be, Nespresso, Printbirdie, Studio100, Veritas, en zijn er ook tal van ‘express sessions’ gepland, waarin de bezoeker in slechts 10 minuten tijd de essentie over een product of tool verneemt.


50% groter dan vorig jaar

Dankzij de grote tevredenheid van bezoekers en van exposanten over de 1e editie, wordt deze editie van E-Commerce Xpo maar liefst 50% groter. Met meer dan 140 exposanten bestaat het aanbod zowel uit toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven. Bedoeling is dat hun e-commercespecialisten alle ondernemers (B2B & B2C) met vragen rond e-business een oplossing op maat bieden.


Ook de expositie The Future of Shopping Roadshow zal op 30 november en 1 december aanwezig zijn: een absolute must-see voor iedereen die nu al zelf wil ervaren hoe de consument van morgen zal winkelen.


U bezoekt E-Commerce Xpo 2015 gratis, mits online voorregistratie via www.ecommercexpo.be met code 746234. De bezoekersbadge geeft niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminars en de free catering.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.