22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

(publireportage) Zo’n 22% van de Belgen kiest ervoor om zelf zijn pakjes op te halen in een afhaalpunt. Moeilijk is dat niet: op minder dan 5 kilometer van 95% van de Belgische gezinnen vind je een afhaalpunt van bpost, bemand of onbemand.

Afhaalpunten scoren veel punten

Heb je als consument een pakje op te halen? Of stuur je als webhandelaar dagelijks vele pakjes uit? Via bpost kan je terecht bij maar liefst 1.250 afhaalpunten, met stip het grootste netwerk van België. Onder de 1.250 locaties zijn uiteraard veel postkantoren, maar er zitten ook postpunten, bij zoals supermarkten, krantenwinkels of tankstations.

 

“De praktische ligging van onze afhaalpunten is een grote troef. Er is altijd een afhaalpunt beschikbaar op minder dan 5 kilometer van haast elke woning in ons land”, zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director Parcels bij bpost.

 

Ook de flexibele openingsuren spelen in het voordeel van de klant. Verscheidene afhaalpunten zijn ’s avonds geopend en meer dan 1.000 afhaalpunten gooien hun deuren op zaterdag open. Een minderheid van 70 afhaalpunten zet zelfs zijn zondagse rust opzij. Zodra het bewuste pakje is aangekomen, worden de klanten gratis per sms of e-mail verwittigd. Elk pakje blijft 15 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.

 

Infografiek over afhaalpunten bpost

 

Ook levering aan het eigen winkelpunt

Daarnaast pakt bpost als enige pakjesleverancier in België uit met een extra service: 135 pakjesautomaten. Deze onbemande kluisjes worden strategisch geplaatst op drukke locaties, zoals stations, supermarkten of parkings. In tegenstelling tot de gewone afhaalpunten zijn de pakjesautomaten zelfs 24 uur op 24, 7 dagen op 7 geopend. De e-shopper kan dus als een wervelwind zijn online buit ophalen.

 

Ten slotte kan een webshop online bestelde pakjes ook in een eigen fysiek winkelpunt laten leveren door bpost. Onderzoek toonde namelijk aan dat 50% van alle onlineshoppers al eens een bestelling ophaalde in een winkelpunt van de webshop. Webhandelaars die dat moeilijk zelf gebolwerkt krijgen, kunnen rekenen op logistieke steun van bpost.

 

Klik hier voor meer informatie over het netwerk van afhaalpunten van bpost. Laat er je gegevens achter en bpost neemt zo snel mogelijk contact op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top