22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten | RetailDetail

22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

(publireportage) Zo’n 22% van de Belgen kiest ervoor om zelf zijn pakjes op te halen in een afhaalpunt. Moeilijk is dat niet: op minder dan 5 kilometer van 95% van de Belgische gezinnen vind je een afhaalpunt van bpost, bemand of onbemand.

Afhaalpunten scoren veel punten

Heb je als consument een pakje op te halen? Of stuur je als webhandelaar dagelijks vele pakjes uit? Via bpost kan je terecht bij maar liefst 1.250 afhaalpunten, met stip het grootste netwerk van België. Onder de 1.250 locaties zijn uiteraard veel postkantoren, maar er zitten ook postpunten, bij zoals supermarkten, krantenwinkels of tankstations.

 

“De praktische ligging van onze afhaalpunten is een grote troef. Er is altijd een afhaalpunt beschikbaar op minder dan 5 kilometer van haast elke woning in ons land”, zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director Parcels bij bpost.

 

Ook de flexibele openingsuren spelen in het voordeel van de klant. Verscheidene afhaalpunten zijn ’s avonds geopend en meer dan 1.000 afhaalpunten gooien hun deuren op zaterdag open. Een minderheid van 70 afhaalpunten zet zelfs zijn zondagse rust opzij. Zodra het bewuste pakje is aangekomen, worden de klanten gratis per sms of e-mail verwittigd. Elk pakje blijft 15 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.

 

Infografiek over afhaalpunten bpost

 

Ook levering aan het eigen winkelpunt

Daarnaast pakt bpost als enige pakjesleverancier in België uit met een extra service: 135 pakjesautomaten. Deze onbemande kluisjes worden strategisch geplaatst op drukke locaties, zoals stations, supermarkten of parkings. In tegenstelling tot de gewone afhaalpunten zijn de pakjesautomaten zelfs 24 uur op 24, 7 dagen op 7 geopend. De e-shopper kan dus als een wervelwind zijn online buit ophalen.

 

Ten slotte kan een webshop online bestelde pakjes ook in een eigen fysiek winkelpunt laten leveren door bpost. Onderzoek toonde namelijk aan dat 50% van alle onlineshoppers al eens een bestelling ophaalde in een winkelpunt van de webshop. Webhandelaars die dat moeilijk zelf gebolwerkt krijgen, kunnen rekenen op logistieke steun van bpost.

 

Klik hier voor meer informatie over het netwerk van afhaalpunten van bpost. Laat er je gegevens achter en bpost neemt zo snel mogelijk contact op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.