22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

22% van de Belgen kiest voor afhaalpunten

(publireportage) Zo’n 22% van de Belgen kiest ervoor om zelf zijn pakjes op te halen in een afhaalpunt. Moeilijk is dat niet: op minder dan 5 kilometer van 95% van de Belgische gezinnen vind je een afhaalpunt van bpost, bemand of onbemand.

Afhaalpunten scoren veel punten

Heb je als consument een pakje op te halen? Of stuur je als webhandelaar dagelijks vele pakjes uit? Via bpost kan je terecht bij maar liefst 1.250 afhaalpunten, met stip het grootste netwerk van België. Onder de 1.250 locaties zijn uiteraard veel postkantoren, maar er zitten ook postpunten, bij zoals supermarkten, krantenwinkels of tankstations.

 

“De praktische ligging van onze afhaalpunten is een grote troef. Er is altijd een afhaalpunt beschikbaar op minder dan 5 kilometer van haast elke woning in ons land”, zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director Parcels bij bpost.

 

Ook de flexibele openingsuren spelen in het voordeel van de klant. Verscheidene afhaalpunten zijn ’s avonds geopend en meer dan 1.000 afhaalpunten gooien hun deuren op zaterdag open. Een minderheid van 70 afhaalpunten zet zelfs zijn zondagse rust opzij. Zodra het bewuste pakje is aangekomen, worden de klanten gratis per sms of e-mail verwittigd. Elk pakje blijft 15 dagen beschikbaar in het afhaalpunt.

 

Infografiek over afhaalpunten bpost

 

Ook levering aan het eigen winkelpunt

Daarnaast pakt bpost als enige pakjesleverancier in België uit met een extra service: 135 pakjesautomaten. Deze onbemande kluisjes worden strategisch geplaatst op drukke locaties, zoals stations, supermarkten of parkings. In tegenstelling tot de gewone afhaalpunten zijn de pakjesautomaten zelfs 24 uur op 24, 7 dagen op 7 geopend. De e-shopper kan dus als een wervelwind zijn online buit ophalen.

 

Ten slotte kan een webshop online bestelde pakjes ook in een eigen fysiek winkelpunt laten leveren door bpost. Onderzoek toonde namelijk aan dat 50% van alle onlineshoppers al eens een bestelling ophaalde in een winkelpunt van de webshop. Webhandelaars die dat moeilijk zelf gebolwerkt krijgen, kunnen rekenen op logistieke steun van bpost.

 

Klik hier voor meer informatie over het netwerk van afhaalpunten van bpost. Laat er je gegevens achter en bpost neemt zo snel mogelijk contact op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top